Ludviginne - mamma!! Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Er på besøk fra BIM. Fikk i dag vite at jeg blir satt igang på fredag. Vææææ.... Hvor lang tid tok det fra dere tok første pille til ungen var ute? Har lest at dette kan ta dager....
Ludviginne - mamma!! Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #2 Skrevet 21. oktober 2008 Og var faren med fra innleggelsen, eller kom han etter en stund?
Trulte76 Skrevet 21. oktober 2008 #3 Skrevet 21. oktober 2008 nr en første pille klokka 9 om morgenen. riene kom om kvelden og jenta ute hslv fire den natta. nr2 første pille kl 13, riene kom på kvelden og ut halv ti nr tre første pille klokka halv elve eller noe sånt på dagen..gurren ute fem over tol den natta. riene kom igan på kvelden jeg hadde 3 kjappe fødsler da..
It's all about me Skrevet 21. oktober 2008 #5 Skrevet 21. oktober 2008 Ble satt igang dag 13 på overtid, og var da fullstendig umoden og laaaaangt unna at det startet selv. Fikk satt inn pille 12.30 merket de første murringene 4 om natta. Fra 6 til epiduralen klokken 8 hyyylte jeg, og 11.50 var hun ute. Så da det først startet gikk det FORT, og gikk fra 3cm til hun var ute på 2 timer og 50 minutter.
Margrethe:-) Skrevet 21. oktober 2008 #7 Skrevet 21. oktober 2008 Hei. på meg kom riene etter 5 min vannet gikk hjemme ( veldig missfarget) ble satt i gang etter 5 t, var helt umoden ved innsettelse av pillen.. snuppa kom ut etter 12 t (keisersnitt). pappa var med :-)
Fullrulle86 Skrevet 21. oktober 2008 #8 Skrevet 21. oktober 2008 fikk pille klokken 08.00 mandag morgen og rier etter 3 timer. fortsatte hele dagen men ingen åpning. fikk ikke ny pille den dagen for riene var så sterke! de dabba av utover natta. Tirsdag morgen 08.00 fikk jeg ny pille. men fremdeles ingen virkning. ny pille 14.00 men ingenting. 20.00 kom riene kraftig! vanvittig vondt men ingen åpning. lå sånn til 24.30 med ingen åpning. pluselig gikk vannet og jeg måtte presse å hadde da fått full åpning på 30 min. gutten kom 01.41. Det var en intens og mildt sagt jævlig fødsel smertemessig. håper det går bedre med deg! fra ingen åpning til 10 cm på 30 minutt er svært sjelden heldigvis! som regel klarer di jaffal ta vannet ganske tidlig for å få fortgang i sakene noe de ikke fikk til på meg på grunn av at det ikke var åpent nok! Å presse var ingen ting! kunne gjort det 1000 ganger til bare jeg slipper riene i forkant. Lykke masse til jaffal!
Ranveig R Skrevet 21. oktober 2008 #9 Skrevet 21. oktober 2008 Eg blei lagt inn tirsdag morgon (14 dagar over termin), fekk første pille 11.30. Den hadde ingen effekt så fekk ny pille kl 17.30. Det såg ikkje ut til at den hadde nokon effekt den heller, så mannen reiste heim ca 21.30 for å få seg litt søvn. Kl 22 begynte svake rier (men hyppige - kvart 2. minutt), og kl 00:45 hadde eg 3 cm opning og blei flytta over på fødestove. Mannen kom tilbake samtidig. Guten var ute kl 02:07. Så det tok nesten 15t frå første pille, og 1t og 20 min frå eg var "i fødsel". Veldig intenst, men det gjekk heilt fint. Måtte sy mykje, men har heldigvis ikkje hatt problem med det i ettertid. Lillesøster kom heilt av seg sjølv 6 dagar etter termin, like fort men ikkje like intenst likevel )
Trultemora er presseklar!! Skrevet 21. oktober 2008 #10 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg ble satt igang med gel! Fikk satt inn den kl 18.40, rier starta 20.10, 1 cm åpning kl 01, men stormrier!! Hadde så mange rier og så sterke rier at de trodde livmora mi skulle revne! Fikk da sprøyte for å stoppe fødselen... Den fungerte ikke..... Kl 02.30 kom de inn og sa at nå SKAL du ha epidural for nå er vi virkelig bekymret over deg!! Den fungerte heller ikke.... Kl 03.56 kjente JM på åpning, det er 6 cm åpning og herregud jeg kjenner det åpner seg fysisk her sa hun..... kl 04 var det full åpningog kl 04.13 var Emilie født..... JM sa at det var den mest intense fødselen hun hadde vært med på i de 20 årene hun hadde vært JM på Ullevål sykehus! jauda..........
ZZzZzzZ Skrevet 21. oktober 2008 #11 Skrevet 21. oktober 2008 Når jeg var 14 dager på overtid, fikk jeg 2 piller om morgenen.. hadde da 2 cm åpning... Fikk 1 til senere, fortsatt 2 cm åpning... Neste dag fikk jeg 2 piller om morgenen (men her begynte det og bli vondt)...fortsatt 2 cm åpning... Senere fikk jeg 2 piller til,men fortsatt 2 cm åpning...! Neste morgen (16 dager overtid) tok dem vannet..fortsatt 2 cm åpning...4 timer etter vannet ble tatt,ble jeg satt på drypp...fortsatt 2 cm åpning...sterkere drypp..fortsatt 2 cm åpning...enda sterkere drypp, fortsatt 2 cm åpning.. VONDT VONDT VONDT!!!!! Ble til slutt bestemt keisersnitt........
barney Skrevet 21. oktober 2008 #12 Skrevet 21. oktober 2008 Riene startet akkurat 2 timer etter at jeg ble satt igang (på termin) og etter en veldig fin fødsel (takk og pris for epidural), så var pjokken ute etter 10 timer. Mannen min var med hele tiden!
Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #13 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg ble satt i gang kl 21 tirsdag kveld, da tok de vannet, 10 min etterpå, I DUSJEN kom riene, og da for fullt, jeg rakk ikke puste en gang mellom hver rie....Da hadde jeg 3 cm (hatt i 1 uke) Så hadde jeg full åpning kl 23, MEN her satt han fast, kunne vært ute kl 00, men desverre ble det omfattende og kom ut med vakum kl 0350. Masssse lykke til, til deg!!!! klem
Line_78 Skrevet 21. oktober 2008 #15 Skrevet 21. oktober 2008 Ble lagt inn lørdag morgen og fikk da innsatt en "modningsballong" siden jeg var helt umoden. Den falt ut på ettermiddagen, og jeg fikk dra hjem på perm, med beskjed om å komme tilbake søndag morgen (eller hvis fødselen begynte da :-) ). Søndag morgen fikk jeg første modningskur (pille som ble plassert i skjeden, og så måtte jeg ligge en god stund mens den virket). Ingenting skjedde, så jeg fikk ny kur på kvelden, og deretter mandag morgen. Utpå dagen mandag begynte riene, og gutten var født grytidlig tirsdag morgen. Tok altså nesten tre døgn fra de begynte igangsettinga, to døgn fra første pille. Men selve fødselen tok ikke så lang tid altså, ble vel kanskje 16-17 timer fra første rie. Mannen min var der endel av tida på dagen, men ikke på natta den natta jeg overnatta. Greit å ha selskap, for det var kjedelig å vente på at riene skulle starte.
lu266 Skrevet 21. oktober 2008 #16 Skrevet 21. oktober 2008 Vil ikke skremme deg, men noen responderer dårlig på igangsetting, og jeg er tydeligvis en av dem. Begynte tirsdag med en dose kl 8, en kl 16 og en kl 24. Ingen modning, bare små-kynnere/murring. Onsdag og torsdag fikk jeg doble doser (to piller pr gang), 3 doser pr dag, bare ørelite modning. Sterkere kynnere. Jeg begynte å bli ganske desperat og sliten etter kynnere/murring i 3 dager. Legen som satte den siste dosen sa at hun skulle ta vannet, selv uten modning. Neste morgen tok de altså vannet, og 12 timer etter kom gutten. En tøff fødsel med ri-stimulerende drypp hele tiden og "mase-rier" de første 5 timene. Mannen min var ikke der i 4 hele dager, men vi bor ganske nær sykehuset, så han kunne kommet raskt.
maisel Skrevet 21. oktober 2008 #17 Skrevet 21. oktober 2008 jeg ble satt igang 16 dg på overtid, men siden jeg var "moden" slapp jeg disse modningspillene. jeg ble satt rett på drypp og fra de stakk nåla i hånda på meg og til lillegutt lå i hendene mine tok det nøyaktig 4 timer. pappan var med hele tiden
MammaTilToSmå Skrevet 21. oktober 2008 #18 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg var på overtidskontroll tirsdag 11.mars i år. Da kjente fødselslegen på meg innvendig. Ikke moden, men "myk". (?) Det ble bestilt igangsetting på fredag 14.mars. (hadde termin 1.mars) Da jeg kom på fredag og ble undersøkt var det 3 cm åpning. (så jeg tror fødselslegen "røska" litt, for det gjorde litt vondt når han undersøkte på tirsdag). Da tok de vannet og etter en halvtimes tid begynte det så smått å kjennes som rier. Det tok et par timer før de virkelig kjentes, men fra da av gikk det fort. Så fra de tok vannet så tok det 6 timer så var gutten ute. :-) Dette var andre gangen da. Første gangen startet det hele naturlig, men tok 18 timer. 2,5 timer pressing. Fysj! Denne gangen var alt over på 6 timer, de siste to timene var skikkelig harde, riene bare kom tett i tett. Pressa et kvarter, så var ungen ute. Syns alt i alt det var fint uansett. Nå har jeg opplevd både "naturlig" og igangsatt fødsel og jeg syns egentlig begge var fine, men selvsagt harde og vonde. Men sånn skal det jo være. :-) Ønsker deg uansett lykke til, det går helt sikkert fint. Gled deg!!!!! Klem!!!
MammaTilToSmå Skrevet 21. oktober 2008 #19 Skrevet 21. oktober 2008 ....og pappan var trofast ved min side hele tiden. Stakkars kæll. Haha. Klarte seg fint han da.
Kjukka Skrevet 21. oktober 2008 #20 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg fikk første pille torsdag morning, på fredag ettermiddag hadde ingenting skjedd... 1 cm åpning, og slik fortsatte det! Endte til slutt i ett hastesnitt... Jenta mi ble tatt med keisersnitt fredag kveld.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 21. oktober 2008 #21 Skrevet 21. oktober 2008 Meg&prinsessa, jeg hadde akkurat samme fødsel som deg jeg da (eller) Men, rier kort etter vannavgang, missfarget, helt umoden, men det tok 24t fra piller og gele til keisersnittet da. Bare kjente meg så igjen der. Pappan var med hele tiden.
Tre_Blir_Til_FIre Skrevet 21. oktober 2008 #22 Skrevet 21. oktober 2008 Fikk første pillene kl 10.30, fikk rier 1 time senere. Klokken 18.00 hadde jeg 1 cm åpning og de tok vannet mitt. Hjertelyden falt til 80 og jeg fikk konstante rier... Desverre måtte legene en annen plass og jordmor hadde ansvaret til de kom tilbake, det endte med at vi ble etterlatt helt alene i 6 timer før legene kom tilbake og sprang ned korridoren med meg rett til operasjonssalen. På ettersamtalen fortalte de at de hadde gjort en feil og han skulle vært ute med en gang hjertelyden gikk under 100. Navlestrengen hans lå i slynger ved siden av hodet hans og bekkenet mitt.
ja08 Skrevet 21. oktober 2008 #23 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg hadde avtale om igangsetting pga stor unge, mye fostervann og over terminen. Vannet ble tatt (hadde i forkant rier i et og et halvt døgn, så fødselsprosessen startet av seg selv). Jeg hadde pitocindrypp for å få sterkere rier. Ungen var ute 12-13 timer etter vannet ble tatt. Flott, men intens slitsom fødsel. Jeg var også, slik som deg, veldig opptatt av det med igangsettelse av fødsel siden jeg selv hadde blitt satt opp til det. Jeg ringte og sendte melding til kjente jeg visste hadde blitt igangsatt. Jeg fikk masse tips og følte at det forberedte meg bedre mentalt. Husk å spise godt før de setter deg igang. Når riene kommer er det ikke sikkert du klarer å få i deg så mye. Jeg fikk noen sjokoladebiter underveis, som smakte himmelsk, men jeg fikk mest tid til å bare lengte etter flere biter, for fødselen var så intens. Jeg ba også tidlig om lystgass. Det var også himmelsk, selv om de aldri tar vekk de verste smertetoppene, så hjelper rusen å takle smertene, i tillegg klarer man bedre å puste riktig. Greit med en prekestol på rommet. Å gå litt, hjelper babyen fortere ut. Lykke til! Dette klarer du:)) Jeg hadde min kjære ved min side hele tiden, fantastisk støtte og hjelp.
Mamacita og Sebastian:) Skrevet 21. oktober 2008 #24 Skrevet 21. oktober 2008 Det tok 3 piller og 24 timer for meg..
Gemini77 Skrevet 21. oktober 2008 #25 Skrevet 21. oktober 2008 Førstemann ble jeg satt igang med modningsgele i livmorhalsen. Fikk første dose lørdags morgen kl 9. Lillegutt var ute mandag morgen. Andremann fikk jeg modnigspiller i livmorhalsen og fikk første pille kl 13 torsdag. Snuppa var ute kl 8 fredag morgen. Mannen ble sendt hjem på natta begge gangene, og rakk ikke å legge seg noen av gangene før jeg ringte og han måtte tilbake. Det er tydligvis at han drar hjem som setter igang mine fødsler skikkelig.. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå