kitty08 Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 hvordan gir dere det? (til babyer 7-8 mnd). Biter, moser med gaffel eller moser med stavmikser?
Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 Avocado finmoste jeg i førsten, moser så mindre og mindre etter hvert som hun tillater større og større biter.
NinaCath Skrevet 21. oktober 2008 #4 Skrevet 21. oktober 2008 Dersom barnet ditt har noen tenner, så skjær små biter som han/hun tar selv. Avokado er veldig sunt og det at barnet selv får ta maten er fin motorisk trening samtidig som det selv kan få bestemme hvor mye det vil spise.
kokosyklus Skrevet 22. oktober 2008 #5 Skrevet 22. oktober 2008 I begynnelsen moste jeg med stavmisker- rundt 4 mnd. deretter har jeg most med gaffel. Nå bidet hun av den som et eple med de to bittesmå tennene sine. Nammenamm Avocado som er grønn i skallet er ikke moden. Den skal være mørkegrønn-sort og du kan kjenne at fruktkjøttet gir etter hvis du trykker lett i tuppen. Er den veldig myk over hele frukten bør du velge en annen;)
Grateful mom Skrevet 22. oktober 2008 #6 Skrevet 22. oktober 2008 Prøv også å bland med banan og litt morsmelk. Gourmetmåltid
aya75 Skrevet 22. oktober 2008 #7 Skrevet 22. oktober 2008 Når du har en moden avocado er det bare å skrape direkte ut av skallet. da blir det helt finmoset.Vi gjorde det fra hun var 5mnd. Når du vil ha mere biter i skraper du bare litt hardere med biter. Trenger ikke bruke stavmikser eller annet redskap.Enkelt og greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå