Gå til innhold

Hvor får jeg sjekket om lillegutt har melke allergi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på snart 2 uker som får mme.Har fått det siden fødsel.I begynnelsen var han urolig og gråt mye.Hadde vondt i magen.Magen bråkte når han drakk melk og ha gråt og prompet mye etterpå.Han fikk røde prikker på kroppen.I går kjøpte jeg mme uten kumelk og han er en helt annen unge i dag.Sover godt og er fornøyd.Prikkene er borte også.Bør jeg ta en test for å sjekke allergi og hvor får jeg gjordt det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm..kan virke som han har det ja. Du har rett på melkeerstatning på blåresept til han visst han har det, Men legen må søke.

Ta kontakt med legen du. mi eldste hadde det. jeg ammet, men måtte kutte ut melkeprodukt i mitt kosthold.

hun tok blodprøve på legen da hun var 7mnd, men den var negativ. Ble henvist til sykehuset til pirke test. fikk time da hun var 14 mnd, og den var positiv. Så bare være klar over det ikke alltid slår ut på blodprøve,

Da hun var 2,5 år ble hun inkalt igjenn og hadde bare lite utslag, og jeg kunne forsiktig innføre melkeprodukt i kosten hennes...ikke ren melk da..

nå er hun 9 og spiser det hun vil :) De fleste vokser det heldigvis av seg

Skrevet

Bør jeg prøve vanlig mme igjen for å sjekke om han får det tilbake.Vil jo ikke dra til legen for den minste ting(hysterisk mor)

Skrevet

ja du kan jo prøve å se om det har en sammenheng. Å visst han får utslett igjenn, og reagerer med mageknipe så kan du si det til legen.

Jeg prøvde jo med grøt da jenta mi ble 4 mnd. For fra 3 mnd kunne jeg spise det jeg ville igjenn uten hun reagerte. Og da spydde hun opp alt sammen, og fikk røde prikker rundt munnen.

Da jeg begynte med melkeerstatning.

Ta varer på kvitteringene visst du kjøper det. For får du invilget blåresept på det, så får du igjenn for det du har bet hittil :)

Jeg fikk igjenn 3500kr jeg..for jeg strevede sånn med å få legen til å skjønne hun hadde det..endte opp med en turnuslege istedet som snakket med en overlege på barneavd på sjukehuset..for legen jeg hadde gått hos påstod at blodprøven var 100% sikkert..noe den ikke var..

Skrevet

Men jeg hadde ville ventet ei uke med å prøve med kumelk i igjenn..se om han er fin ei hel uke..og visst han da blir urolig og får vondt igjenn så er det iallefall mme han reagerer på..

så prøve den uten nå i 1 uke å se :)

Skrevet

Høres jo ut som om han reagerer på kumelk ja...

Ville ventet iallefall 1 om ikke 2uker før jeg prøvde igjen..

Sambo har bla. melkeintoleranse og er dårlig i nesten to uker etter at han har fått i seg noe som inneholder melk, vi skal forresten teste lillegutt for melkeallergi/intoleranse hos spesialisten sambo brukere når han er rundt 6mnd men går vel ann å sjekke før også... :)

Skrevet

an få testet for allergi hos legen, intoleranse er litt vanskeligere å teste for... men ettersom han fikk utslett så ville jeg startet med å testet for allergi... lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...