Gå til innhold

Blodtrykk?


vinterkyss *gutt+jente+gutt*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hehe, mitt er på 95/55, 3 stykk måtte måle det, for å se om det stemte. Har faktisk fått beskjed om å drikke et par kopper kaffe for å få det opp, men eg drikker ikke kaffe, til nøds iskaffe eller kaffe oppi kakao. Men trodde ikke det var bra for fosteret.

 

har fått beskjed om at det bør ligge på 100+alder, så eg burde vært mellom 120 og 125.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg var hos legen var blodtrykket mitt på 140/80 og en puls på 110 ( da hadde jeg sittet å vente på legetimen i 20 min).. ble sykmeldt med en gang.

Men på første kontroll hadde jeg 124/60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt har vært normalt hele tiden, bortsett fra forrige torsdag hos jordmor, da var det 140/92, og det er ikke så bra.. Hun trodde ikke jeg ville komme tilbake til jobb, men håper hun tar feil, for jeg måtte springe til timen min! (Selv om hun målte på slutten av timen min etter 25 min).. (Har hatt problemer med for høyt BT før, ble lagt inn med 235/135, legene trodde ikke på apparatene, men de som har høyt BT bør holde seg unna lakris! My favorite thing:()

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt blod trykk lå på siste legesjekk 82/130. Det er det flotteste blod trykket jeg har hatt på flere år.

Før har det ligget på 96/150.

 

Så hvorfor blir noen som har blodtrykk under det jeg har nå syke meldt?

 

Må tilføye at jeg er 35 år.

 

Lena

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje alderen er svaret. Blodtrykket ligger ofte på 100 + alder. Normalt for deg vil være rundt 130. En stigning på 15, kan jeg tenke meg ikke er så drastisk.

En på rundt tjue med BT på 120 som stiger til 150, anser jeg som mer drastisk.

 

Må tilføye at jeg IKKE vet mye om dette - bare antar.

 

Jeg vil også gjerne tilføye at dersom man selv er skeptisk til at legen "akseptere" at du går med høyt BT - sjekk for sikkerhetsskyld med en annen lege.

Da jeg ventet nr.2 hadde jeg høyt BT den siste måneden. Det var veldig høyt rundt termin. JEg var til legen en torsdag (3 dager over termin) og vi ble enig om at jeg skulle komme tilbake på mandag.

Jeg gikk med en uro i kroppen. Torsdag ettermiddag ble jeg lagt inn på sykehus etter selv å ha ringt og fortalt om blodtrykket.

Da hadde jeg proteiner i urinen, og legene fryktet svangerskapsforgiftning.

Fødselen ble satt i gang - og det var ikke aktuelt med ny time på mandagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mitt var på 135/65 uke 10- . fikk beskjed om at det var litt høyt. Men legen gjorde ikke noe med det. Tror ikke det er gunstig å gå med høyt blodtrykk over lengre tid for fosteret. Samt at det kan være en indikator på svangerskapsforgiftning. DErfor de er så obs på det. Tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt blodtrykk ble målt til 85/60, er det veldig veldig lavt? Legen sa bare at det var lavt, men ikke mer enn det. Hvor lavt kan det være og fortsatt være normalt? Forrige 2 svangerskap har jeg lagt på 95/60... Hva er egentlig det andre tallet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt ligger nå på 130/75. Legen sa det er fint selv om jeg pleier å ligge på 120/70 når jeg ikke er gravid. I forrige svangerskap lå jeg på 150/100 de siste ukene og måtte på UL annenhver dag. Håper jeg klarer å holde blodtrykker nede denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Det viktigste er undertrykket, de skal vel helst være under 80 etter hva jeg har skjønt.

 

Jeg hadde denne uken 140 over 92, det er veldig høyt. Ble sendt til lege av jm som da målte 140 over 80. Så litt ned der altså.

 

Ble sykemeldt 2 uker med beskjed om å hvile mye i sengen....

 

Så her ligger jeg nå.... Egentlig ikke så ille på en mandag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! En liten rettelse. Etter nyere foskning er det kommet frem at det fokuset på undertrykket som det var før ikke helt er riktig. Det er overtrykket som er det viktigste etter nyere foskning. Dette fordi det er det som er mest belastende for hjerte etc.

 

Kos deg i sengen kr. 28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...