MiaKristin Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Hei dere. Sønnen min skal om en uke ta 3 mnd vaksinene. Det jeg gruer meg til er bivirkningene. Har hørt så mye om at de blir dårlige etterpå og får masse feber. SÅ dere som har erfaring med denne vaksinen, hvordan virket den på barna deres? Og jeg er ikke inetersert i å høre om at jeg ikke bør vaksinere han, for jeg tror på å vaksinere. Takk
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2008 #2 Skrevet 26. oktober 2008 Ikke vaksinert mine barn, men av det jeg vet utfra venner som har vaksinert, så er feber det vansligste, noen få har fått feberkramper, ellers vet jeg at noen har fått diarelignede plager som i ett tilfelle vedvarte i 1 mnd og jeg har hørt om et tilfelle av hjernebetennelse, sistnevnte er ikke bevist men kom rett i etterkant av 3 mnd vaksine. Min mor sier både jeg og min søster fikk kraftig forkjølelse med øyebetennlese begge to etter 3 mnd vaksinen, samt lett feber.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2008 #3 Skrevet 27. oktober 2008 Men de spørsmålene du må stille deg er; dersom mitt barn skades av vaksiner, kommer noen til å bry seg da? kommer noen til å ta konsekvensene av at ditt barn var uheldig? kommer noen til å tro deg dersom du dukker opp med en klage på vaksinen? kommer noen til å sørge for at ditt barn får helsa tilbake om det skades? og kommer noen til å gi deg dette barnet tilbake om det virkelig ikke tåler vaksinen? Du er oppdratt til å stille de samme spørsmålene ved om ditt barn får sykdommen det vaksineres for, hva skjer da? dette er selvsagt et rasjonelt spørsmål, men du må likevel kune snu oppned på spørmålssettingen får å kunne se hele bildet! Jeg vet det er vanskelig, men sannheten har litt flere fasetter enn den folkehelsa presenterer. Jeg ville tenkt over om du har flere belastninger med tanke på barnets helse. Er ungen din frisk? Hadde barnet et grei fødsel? Har barnet kolikk, gir du for eks kolikkdråper? Har barnet fått medisiner av ulike slag allerde? Får barnet morsmelk eller kumelk? Vokser barnet normalt? Sover ungen godt? osv Jo friskere og sterker ungen din er og jo færre helsebelastninger den er utsatt for jo mindre sjanse er får å få alvorlige komplikasjoner med en vaksine. Jeg tror man har maksimal uflaks om en sterk frisk unge blir veldig syk av vaksine. Selv om jeg ikke vaksinerer, så ville jeg vurdert ut fra helheten. Ville ikke vaksinert en kumelksnært unge på kolikkdråper, med dårlig vekstkurve og konstant forkjølelse for eks, da ville iallefall jeg ventet en god stund!
SImonmamma Skrevet 28. oktober 2008 #4 Skrevet 28. oktober 2008 Hei Min sønn er snart 4 mnd, Han fikk ingen bivirkninger i det hele tatt av 3 mnd-vaksinen. Enig med deg at vi må vaksinere barna våre!
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #5 Skrevet 28. oktober 2008 da var du vel heldig da, men ikke alle er det, det ser du jo stadig vekk med tanke på jobben din, hvorfor er det så vanskelig å se hva som skjer når an jobber i systemet?, for meg ble det enklere å forstå da jeg jobba i helsevesenet, og det bød meg virkelig imot å se så mye negativt, sett vaksine reaksjoner flere ganger fordi jeg har jobba på instutisjoner hvor mange blir rutine vaksinerte. men jeg la jo merke til det fordi jeg jobba der. jeg synes som sagt du burde begynne å legge merke til hvem som kommer inn og til hvilke tidpungter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå