Gå til innhold

Noen som har fjernet mandler vha operasjon eller laser som voksen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

- Var det ille vondt?

- Hadde du plager lenge etter operasjonen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

litt vondt og svelge.. men ellers ikke no plager..

Skrevet

Jeg gjorde det da jeg var 14. Hadde vondt i ei uke, men ikke verre enn en skikkelig halsbetennelse. Fikk bra med smertestillende hjem i tilfelle det skulle bli vondt,men jeg tok bare smertestillende de 2-3 første dagene.

Skrevet

gjorde det som 18åring, så voksen var jeg nok ikke, men svarer for det, jeg!

hadde egentlig ikke så mye vondt, har vært borti halsbetennelser som var like ille, spiste potetgull dagen etter operasjonen!

men hadde jeg ikke hatt disse supersterke stikkpillene, hadde det nok vært værre, ja!

Skrevet

Fjernet da jeg var ca 25. Operasjonen gikk kjempefint, men var ganske kjørt i et par uker etterpå. Kunne ikke spise noen ting, og ikke drikke noe særlig. Levde på de supersterke stikkpillene ;-) Gikk nok ned ti kilo eller noe.

Skrevet

Har nå halsbetennelse for 4. gang siden Mai..

Hadde masse halsbetennelse når jeg var liten, men ikke nok til at de fjernet mandlene..

Sliter også med dype hull i mandlene som det lagrer seg bakterie-klumper, i tillegg til at mandlene er veldig store..

Så lurer på om jeg rett og slett bare skal ta dem..

Har dere fjernet med operasjon eller laser?

Skrevet

dytt

Skrevet

jeg fjernet mine hos spesialist da jeg var..hmm...19 tror jeg...

hadde vondt i halsen litt over en uke..men klarte å få i meg litt suppe og litt diverse. jeg ble operert.

ble operert i ti tiden på morgenen og ute igjen i tre tiden ;)

men kasta opp på tur hjem da...mulig det var narkosen eller noe...

men har nesten ikke vært syk etter jeg tok de ;)

så det er absolutt å anbefale ;)

Skrevet

Jeg tok mine for noen år siden med laser, det gikk veldig raskt og greit. Det verste var vel lukten av svidd kjøtt :-)

Var vondt og sårt første dagen og fikk feber på kvelden, men så ble det raskt bra.

Det sies at det ikke er så vondt etterpå når de tar det med laser, vet ikke om det stemmer men jeg synes det gikk veldig greit og at jeg grodde sammen raskt.

Skrevet

Fjernet mine da jeg var 19 år. (operasjon). Hadde betennelse og halsbyll i forkant, nesten 41 i feber. Var en lettelse å få dem vekk, var så hoven i halsen før de opererte at jeg ikke klarte å svelge. Var jo sårt etterpå, klarte ikke å spise annet enn suppe i en uke etterpå. Men var absolutt verdt det. Ingen halsbetennelse etterpå.

Tror det er mindre smertefullt og komplisert når man fjerner dem ved en planlagt poliklinisk operasjon, enn sånn det ble med meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...