Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Han er 21 mndr.... Han kaster og veiver ned mat, tallerk og kopp ned på gulvet. Har bgynt å løfte han ned med en gang, sier Nei, dette er ikke lov! - og setter han litt i skammekroken, men han skjønner det ikke. Spesiellt når han blir sint eller er mett, så gjør han dette. Håpløst! Når bruker sånt å avta?
Lykkeliten og jeg Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 Nei det er det ikke.. Her kan mini finne på å kaste maten på gulvet, men heldigvis har han ikke kastet tallerkenen. Ikke enda hvert fall. hehe
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #3 Skrevet 21. oktober 2008 jenta vår begynte å kaste mat på gulvet tidlig, men vi var vedlig konsekvente om atr dette ikke var ov, og etterhvert har det roet seg betraktelig. Går nok over med tiden.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #5 Skrevet 21. oktober 2008 Men jeg syns vi har holdt på med å si at det ikke er lov, så lenge..... Huff, syns dette er litt kjedelig greier, da han skal starte i bhg om noen dager. Han er også fæl tilå kaste andre ting og. Liker og div. Slår til tider. Redd dette skal bli noe problemer i bhgn:( At han skal bli skrekkungen der....... Vi har hele tiden sagt klart ifra at sånt ikke er lov. Setter oss ned til hans høydenivå, snakker "godt" til han, uten å skrike, men det går ikke inn... Vet ikke hva vi har gjort feil....
Piipii Skrevet 21. oktober 2008 #6 Skrevet 21. oktober 2008 Samme gjør mini, han er 14 mnd. Og samme som din er han fæl til å kaste alt han kommer over, leker flyr veggemellom til tilder. Vi prøver også å være sikkelig strenge på dette, men nei da, han bare gliser eller begynner å gråte fordi vi kjefter. Så håper dette slutter snart her også
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 21. oktober 2008 #7 Skrevet 21. oktober 2008 Det gjør vesla mi på 20 mnd også. Husker jeg også var bekymret for bhg i sin tid, men det viser seg jo at de fleste småttisene gjør akkurat det samme, så min er ikke noe verre. Det blir vel bedre når de kan snakke litt mer tenker jeg :-)
2barnsmamma og kanskje en til? Skrevet 21. oktober 2008 #8 Skrevet 21. oktober 2008 samme her og med min lille på 18 mnd. Mest brødskiver, men gud så irriterende.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #9 Skrevet 22. oktober 2008 Jenta vår er 17 mnd og kaster til tider mat på gulvet, det vil si ho slipper det diskre ned, vi har aldri kjeftet på henne for det eller gitt oppmerksomhet på det bare plukket opp fra gulvet før vi setter ho på gulvet igjen. Det er mer og mer sjelden at det skjer nå da. For 4 mnd siden var det alltid masse mat på gulvet nå kan det gå dager hvor ingenting havner der. Vi tvinger heller ikke mat på ho da, ho har lært at er ho færdig kan ho skyve tallerken inn på bordet så tar vi den bort. Men ho må sitte der til alle er ferdig.
Gjest bissen Skrevet 22. oktober 2008 #10 Skrevet 22. oktober 2008 Minste tvillingjenta ( to år om noen dager ) kaster ALT på gulvet til HVERT måltid. Hun liker ikke mat generellt da, ikke noe glad i å spise. Like irriterende likevel.
LapScouse Skrevet 22. oktober 2008 #11 Skrevet 22. oktober 2008 Når min (19mnd) er mett kan han finne på å kaste en skivebit på golvet for så å si "oh-o...." . Det er veldig veldig søtt (he pulls the cutest face saying "oh-o....", men samtidig så er det litt dumt at han gjør det. Han vet det ikke er bra, så det skjer ikke for ofte. Men før har han kastet både kopper, tallerk, mat og sånt på golvet, men heldigvis har det roet seg. Vet ikke når det avtok hos oss.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #12 Skrevet 23. oktober 2008 Prøv som anonym over her å ikke gi det noe spesiell oppmerksomhet. Det er jo ofte det de er ute etter.
Gjest Skrevet 24. oktober 2008 #13 Skrevet 24. oktober 2008 Vesla her kaster også mat på gulvet. Hun ser skrått på meg og tar hånden forsiktig og langsomt ut til siden for sjekke om jeg reagerer. Noen ganger gjør hun det ubevisst også og da blir hun litt sjokka av seg selv, og titter ned på gulvet og sier ojda... haha 16 mnd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå