Gå til innhold

sopp... blir gal snart!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest janne37

Hei! Har nok ingen trøst til deg....

Jeg har hatt sopp siden jeg va 7-8 uker på vei, er nå 35 uker på vei....

Har prøvd Canesten stikkpille 3 ganger (den kraftigste dosen).

Pevaryl 1 gang, stikkpille+salve.

En annen kur med salve som skulle sprutes inn i skjeden hver kveld i en uke.

Jeg har smurt med canesten salve 2-3 g hver dag for å holde kløen i sjakk.

Jeg har fremdeles sopp, men synest det har blitt litt bedre siste uken, kanskje der er håp om å bli kvitt det før fødselen!!!

Har i tillegg svangerskapsdiabetes så jeg har levd på sukkerfri diett siden jeg var 19 uker på vei. Sukker er en delikatesse for soppen så jeg trodde den ville forsvinne når den ikke fikk favorittmaten sin, men den gang ei....

Hilsen ei som gleder seg til magen OG soppen forsvinner!

Sleit med sopp under heile sist svangerskap. Men, forsvant heldigvis etter fødsel. Kjente ingenting til det. Prøvde alt. Til og med yougurt naturell.

Drikk mykje Biola Naturell. Soppen liker ikkje det. Men, det beste er nok å vente til barnet er født....

Jeg plagdes også med sopp, men har heldigvis vært bedre de siste ukene!! Er jo til å bli gal av. Kan nesten ikke sitte stille når det står på som verst..

Prøvde ulike salver, samt aloevera og yoghurt naturell. Lå uten truseinnlegg om natta, og brukte bomullstruse for å gi mest mulig luft. Pga endel utflod vasket jeg meg nedentil med våtserviett flere ganger om dagen.- nå bruker jeg kun vaskeklut og rent vann. Det har hjulpet meg iallfall. Ellers er det anbefalt å ligge unna søte saker (har vært vanskelig for meg...).

Jeg var plaget med dette for mange år siden.

Mange som vet at sukker ikke er bra, men glemmer at det finnes sukker i mye som vi ikke definerer som sukkerholdig mat; Søte frukter, melkeprodukter, brød-og bakevarer osv. Gjær, hvetemel og melkesukker er også snadder for soppen, desverre!!!

Lykke til!

Annonse

Har ikke hatt sopp under dette svangerskapet, heldigvis! Det som jeg tror har hjulpet meg der, er knekkebrød! Spiser masse Wasa Fiber plus knekkebrød, og har vel gjort det i snart to år. Byttet ut mye av gjærbaksten med knekkebrød. Minst halvparten av brødskivene er erstattet med grovt knekkebrød. Vet ikke om det kan hjelpe deg. Har man lett forhøyet blodsukker er det nesten ikke til å unngå den fæle soppen, dessverre!

Når du er ferdig med graviditeten, kan du jo høre med legen din om du kan få en soppdrepende tablettkur. (Diflucan) Én kapsel på 150mg skal gjøre samme nytta som en ukes kur med Canesten. Da jeg var plaget med sopp i månedsvis for noen år siden, var Diflucan det eneste som hjalp. Prøvde alt av lokalbehandling først (og det er jo svindyrt i lengda!), og tenk, én kapsel med Diflucan (systemisk behandling, altså en tabl. du skal svelge...) gjorde slutt på måneder med plager. Vet ikke om du kan ta det om du ammer...

Heisann

Jeg har også vært veldig plaget med sopp i dette svangerskapet. Jeg forsøkte Canesten, men det småklødde likvel og jeg måtte smøre hver eneste dag (over flere uker). Gynekologen min sa at Canesten bare var tull og han anbefalte meg istedet Dactacort (tror det er sånn det skrives:-)). Samme opplegget, salve som du smører på. Dette fungerte! Utrolig deilig å slippe og klø hele tiden. Men må stadig smøre da, men nå kan det hvertfall gå dager mellom hver gang. For å få det til å fungere første gangen måtte jeg smøre flere ganger pr dag og over flere dager. Nå holder det å smøre en gang når det begynner å klø, og så går det flere dager til neste gang.

Håper vi blir kvitt dette etter fødselen!

Lykke til:-)

takk!! plagene er over nå da, men tør ikke å si at det ikke kommer tilbake! vasker nå undertøy på 60, og spiser mer yoghurt og fiber, så jeg håper det vil hjelpe.. frykter bare mer trøbbel under fødsel, at det blir fortere irritert og sprekker opp lettere jeg nå... men skal spørre på kontrollen på ahus i morgen jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...