Arbeidsjernet og lille fjompen Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg hadde fryktelig brystspreng uke 1 og 2, så ga det seg helt, men nå har det plutselig kommet tilbake for fullt. Gutten er snaue måneden. Jeg masserer, tar varme dusjer, masserer med varm klut på, klemmer ut litt melk (uten pumpe), men det går under en time så er puppen like hard og vond. Har ikke feber eller no. Er det noen som har flere gode råd? Jeg er redd for å begynne å pumpe meg -for jeg vil ikke ha opp melkeproduksjonen. Lillegutt får allerede nok. Han spiser på en pupp hver 2 el 3 time, noen ganger hver 3.5 time, så er han helt mett, så i lengste fall kan hver side måtte "vente" 7 timer før den blir tømt.
Grateful mom Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 Har egentlig ingen råd, men husker det var sånn her også. Etter en liten stund ga all spreng seg, og nå er det kun hvis hun sover lenge på natten. Tok kanskje 1-2 mnd?
happy og to små Skrevet 21. oktober 2008 #3 Skrevet 21. oktober 2008 Dette begynner å bli lenge siden, men jeg mener jeg brukte sånne brystskjold fra Avent som samlet opp melken når jeg hadde det som værst. Hadde det akkurat som du beskriver over. Disse skjoldene stimulerte brystet og lettet litt på trykket og samlet opp melken. Kjøpes på apoteket eller barnas hus.
grolla Skrevet 21. oktober 2008 #4 Skrevet 21. oktober 2008 Tror du trygt kan pumpe ut ti-tyve ml for å ta unna for presset ;-) Det er først når puppen blir "tom", og man tømmer ofte/suger lenge at man øker melkemengden. Jeg har i alle fall pumpet ut litt når jeg har hatt spreng, og det har gått fint. Men mengden justerer seg ganske raskt.
Live30 Skrevet 21. oktober 2008 #5 Skrevet 21. oktober 2008 Slik hadde jeg også det. Værst ble det om natten da lillegutt kunne sove fra 19 til 05 uten mat. Da våknet jeg av våt seng og begge brystene stein harde. For å unngå tette melkeganger måtte jeg stå opp om natten og pumpe meg. Jeg lettet da kun på trykket og passet på å ikke pumpe brystene tomme. Etter et par uker stabiliserte dette seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå