Lille`mor & lillebøll Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Hvor langt har de komme i utviklinga.
mizz25 Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 Nu søv han.. Hehe,neida =) han krabber som bare det,røyser seg opp,sitter og setter seg opp sjøl.. din da?
Lille`mor & lillebøll Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. oktober 2008 hehe! Vært mye trøbbling med sovinga? Guttungen min babler som en foss,reiser seg,åler seg frem og krabber litt,Vil gjerne utforske hele verden;=)
Husmor i jobb j08 + spire :) Skrevet 21. oktober 2008 #4 Skrevet 21. oktober 2008 Sitter og setter seg opp selv. Kryper (kun på tepper eller matter) åler seg frem på parkett. Reiser seg etter alt, er litt ustø der enda men blir jo bedre for hver dag. Dette har hun lært seg i løpet av de siste 3 ukene så det har gått fort nå i det siste Din da?
Anonymor Skrevet 21. oktober 2008 #5 Skrevet 21. oktober 2008 morsom tråd Lillemor er snart 9 mnd. Hun reiser seg opp langs bordkanter , og alt som man kan reise seg opp med, går litt langs bordet. Åler seg frem som en rakett , full fart. Går opp i krype stilling , å kan krype, men det går for henne ikke like fort som det går å åle seg. Så hun leker i krypestilling , men for å komme seg frem er det KUN åling som gjelder Sier Mamma, Hadet og æsj. Hun banker på dører , vinker, klapper søte.... ( når det passer henne) Så er hun overalt egentlig , lurer seg avgårde inn på badet f.eks.. For å ta do-kosten , eller do-papiret.. Kommer seg ikke opp i sittestilling , men kommer seg ned . Tja. Går forresten alene med en liten trillevogn , men det får hun ikke lov til for hun kommer seg ikke opp til den selv. Altså hvis jeg stiller henne stående foran trilla , så går hun alene! Men jeg synes det er tull av meg å evt sette henne opp i stående for å gå når hun ikke kommer seg opp alene.. dessuten er hun så absolutt ikke anatomisk klar for det
Sunniva78 har to små Skrevet 21. oktober 2008 #6 Skrevet 21. oktober 2008 Gutten vår krabber, reiser seg opp til stående, og går langsmed bordet. Setter seg opp selv. Han sier mamma, løøøøøø (=mø), og lager lyden til traktoren- rrrrrrrrrrrrrrr. Han viser at han er sååå stor, og prøver iherdig på å klappe. Men det er ikke så lett enda:-) Det går i full fart om dagene, han klatrer over de hindringer som måtte komme i veien. Så det er nok å henge fingrene i kan man trygt si. Artig alder!!!
lille_my:) Skrevet 21. oktober 2008 #7 Skrevet 21. oktober 2008 han setter seg opp selv, krabber, går rundt bord, langs vegger og ellers alt han kan dra seg opp etter, han står selv når han glemmer seg og slipper bordet e.l. , sitter mye på knærne når han leker, vinker (ganske komisk for det er 'mette-marit' vinking med håndleddet), drikker flaska si selv, men mat blir det bare rot med! han kan si mamma. han strever mye med alt, det går i ett! klappe og ting det kreves finmotorikk til klarer han ikke!
(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 21. oktober 2008 #8 Skrevet 21. oktober 2008 Jenta mo er 9 mnd. Hun kan å rulle fra rygg til mage. sitter selv, men setter seg ikke opp selv. rekker ut hendene når hun vil opp. skyver seg bakover og rundt. I går lærte hun å åle fremover, drar seg frem med hendene!;-) *stolt* Drikker fra tutkopp selv. Spiser litt brødskive selv. Sier der der å jaja!=)
trippeltopp Skrevet 21. oktober 2008 #9 Skrevet 21. oktober 2008 Min er akkurat ni mnd. og egentlig litt treg..heh...men han kan: - åle! Kjempegøy å åle seg rundt i stuen. Drar alle bøkene ut av bokhyllen. - Kan ikke sitte selv, men de siste dagene har han blirr mye sterkere i ryggen, så vi håper det kommer snart. - si mamma og pappa (eller mmmammmmammma og papppapppapa) - drikke av tutekopp - etterligne pappans snorkelyd (utrolig festlig på natten når pappan snorker og tass er våken i sengen sin.. høres herlige gryntelyder hver gang pappan gjør det..) - gå opp i krypestilling - stikke begge beina ut av sprinkelene i sengen og sparke på veggen (ikke en kunst - men veeeldig gøy!) Dessuten kan han kunsten å få en gørrtrøtt mamma til å smile klokken sju på morgenen =D
trippeltopp Skrevet 21. oktober 2008 #10 Skrevet 21. oktober 2008 ...også kan han gå, når jeg holder ham i hendene.. Ikke noen elegant gange, men han har forstått prinsippet å sette en fot fremfor den andre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå