Gå til innhold

Gjengen fra "CELLEGIFT"

Morelli *fødte 06.08.08*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hei! Beklager at jeg ikke har oppdatert. Har en del å henge fingrene i for tida. ;-)

Her går alt strålende. Jenta vokser i et vanvittig tempo. Hun er snart fire uker, og hun har vokst 4 cm og lagt på seg 900 gram. Hun er glad i mat! Nettene går veldig bra nå, men det er litt verre på dagtid. Hun skriker mye og krever en del av meg. Hun har ikke tålmodighet til å ligge for lenge alene, så jeg får ikke gjort så mye annet enn å ha henne på armen. Dessverre er hun ikke noe glad i å være i bæresjalet heller.

Kiloene raste fort av meg, og nå veier jeg halvannen kilo mindre enn før jeg ble gravid.. Var tilbake til startvekt 14 dager etter fødselen. Det var jeg ikke helt forberedt på, men jeg skal ikke klage! Nå håper jeg å gå ned 4 kg til, la nemlig på meg litt av alle prøverørsmedisinene gjennom de 3 forsøkene vi hadde.

Jeg ønsker ikke å skrive navn og fødselshistorie her (liker ikke å bli gjenkjent på nettet), men hvis noen av dere ønsker å få det, så sender jeg gjerne på mail! Bare send meg mailadressa på PM.

Hvordan går det med alle dere andre?

Klem fra meg!!

• 2 uker senere...

Det respekteres jeg :-)

Godt å høre hun legger godt på seg. husker med meg, hun hadde kolikk og min kjære var på sjøen i 1 mnd fra hun var 3-7 uker. I tillegg til at jeg hadde en gutt hjemme på 3 år som krevde sitt (som nå forresten har fått to diagnoser på 1 mnd - cøliaki og svak barneautisme) Så nok å henge fingrende for småbarnsforeldre. Det beste tipset mitt må vel være å gå til fotsone og akupunktur med henne. Etter en del behanlinger ble hun gradesvis bedre.

Men ikke nok med kolikk, jeg hadde ikke så mye melk i puppene heller og hun tok verken flaske eller smokk. Så jeg trodde jeg skulle bli gal!! Hun var jo så tynn. Men nå, snart 11 mndr senere spiser hun som en hest og er ei sprudlende og stor nok jente ;-)

Ang kilo ja...glad på dine vegne:-D

Her er det nemlig motsatt. Jeg har gått opp mere under permisjonen jeg, så nå er jeg så stor som jeg aldr før har vært. Æsj ass :-S

I morgen kommer min kjære hjem. Nå har han vært borte i ca 3 uker.

GOD SOMMER!!!!!

• 3 uker senere...

HeiHei!!

En rask sommeroppdatering fra Sverige er vel på plass også :)

Göy å höre om dere andre, og at alt går bra og at jenta vokser i en fart :)

Jeg vokser også...har enda ikke värt på noen kontroll, er i uke 16, skal på ultralyd om 2 uker. og jeg er gigantisk!! Så her venter vi i spenning på å se om det kan väre mere enn en der inne? Det spreller og sparker hver dag og det er deilig betryggende. Selv så har jeg värt litt bekymret de siste dagene for plutselig, når jeg har sittet og hvilt, så har verden tippet og det har kjntes som om jeg skulle besvime.....til og med når jeg kjörte bil ble jeg borte et sekund....kjempeekkelt! Ringte i dag og spurte,og da viser det seg at det kan väre at det blir så mye press på hovepulsåra i ryggen når jeg sitter, at jeg derfor svartner... det var visst veldig normalt, jeg måtte bare ligge eller stå istedet :) haha :) men skla ringe på mandag og få en kontroll hos jordmor,likevel!! Måle blodtrykk og sånnt...

I dag er jeg alene hjemme og skal fikse og styre! Kjempegöy!!

Sommerklem fra Sverige!!

Annonse

Så godt å høre MMAA. Ei lita jente sa du? har dere funnet det ut allerede?? Så moro. Hva hadde du fra før? Var ikke det jente også?

Og sprell nå?? jeg kjente nsten ingen ting før uke 24 jeg :-S Må være betryggende. Fantastisk følelse å gå gravid. herregud, tenk om du har to? Fikk en sånn følelse her nå ;-)

Her går dagene i ett. Min søster venter en gutt nå 31 juli. Og i vår familie er det vanlig å føde før, så nå er det bare å smøre seg med tolmodighet. Jeg blir tante igjen i desember også (broren til min sambo). De venter jente, så en av hver er jo helt topp :-) Selv har jeg jo en av hver. KUN jeg som har jente, så dette passet fint, ikke minst for min jente som endelig får en kusine, og ikke bare fettere ;-)

som sagt, går i ett her. men alt bra.

Og du da Nøtt??

klem

• 2 uker senere...

da har vi värt på ultralyd og alt er bra med lille bebisen! Vet ikke enda hva det er ( jeg kommenterte sist innlegg atdet var bra at Nött si jente vokste :) de kunne ikke se på ultralyde kjönnet, den lå å gjemte seg ;) Så vi får vente noen måneder til...spennende!!

Veldig spennende! Og nå sparker det mere og mere for hver dag! Deilig!!

Nettopp begynt på jobb etter ferier, står hele dagen, og det er litt tungt, men ellers er alt toppers!

Godt å höre at alt er flott hos deg Morelli :) :)

Klemklem!!

• 2 uker senere...

Så artig =) Spent på hva det blir hos deg jeg :-)

Her går dagene unna. Ferien over i dag. Skal bli godt å få guttungen i bhg igjen. Snuppa begynner på onsd. Det blir noe rart..og til torsd har hun jo bursdag! Det går så fort!!!!

I ferien begynte hun å gå også. Altså 11 mndr gammel. Og storebror var 10 mndr. Så mine barn har det tydeligvis veldig travelt med å gå. Men stolt mor her altså ;-)

Nå er det legging av barn, så blir det å se Maxmanus på dvd :-)

...så blir det å registrere meg som arb.ledig på nav :-(

Ha en fin og spennende uke dere <3

• 5 uker senere...

Hei snupper! Hvordan går det med dere? Unnskyld for at det er så lenge siden jeg har skrevet her!! Her er alt strålende. Jenta mi nærmer seg 3 1/2 mnd. Hvor blir tiden av? På 3 mnd-kontrollen var hun 7230 g og 66 cm, så dette er ei dame med næringsvett. ;-) Jeg stortrives i permisjon. Dagene flyr. Er etterhvert blitt flink til å finne på ting. I juni var jeg redd jeg kom til å kjede meg, men nå som ting har gått seg til så er alt lettere. Er på barseltreff innimellom, jeg trener på treningssenteret, går trilleturer og koser masse med snuppa! Det er utrolig gøy å følge utviklingen hennes. Det er ikke småtterier de skal gjennom det første leveåret. Fascinerende!

Håper dere alle har det bra! Stor klem fra Nøtt og nøttebaby. :-)

• 2 uker senere...

Hehe...godt å høre.

Ja hvor blir tiden av??? Ikke lenge siden du satt der helt fortvilet, og nå har du ei sunn og frisk jente på 4 mndr!!!!! Syyyykt!!!

Næringsvett kan man si hun har ja. Min snuppe er 13 mndr, og hun veide på 12 mndrs kontroll 8650 ;-P Men hun her spiser asså! Hun spiser så og si alt. Så hun er bare er lita og slang snelle av natur ;-) Så lenge de er friske og raske så...

Ellers går dagene ehr til med å søke jobb. Ikke bare bare gitt....

• 3 uker senere...

Hei alle vakre damer!

Tiden går fort ja...nå er jeg i uke 29 og begynner å fikse klart hjemme for at bebisen skal komme...

Jeg har värt igjennom noen töffe måneder med samlivsbrudd og det har värt veldig tungt midt i graviditeten....men nå går det mye bedre....vi får se hvordan alt ordner seg etterhvert...

Ha en vakker höst, damer og barn :)

klem-ma

• 3 uker senere...

Annonse

Har det blitt brudd med deg og babispappaen??? Å nei så trist!! :-( Det er ikke bare hormonene som har tatt overhånd? Har dere prøvd familieterapi?? Uff...trist når sånt skjer.

Håper du har det bedre nå da!!!!

Blir sjeldnere og sjeldnere vi gir lyd fra hverandre her gitt.....kanskje denne tråden blir opphevet? Håper jo ikke et da men... :-/

ellers er dagene det samme her. Jeg jobber litt her og der, men ikke noe fast enda.

Woooops!!! Snuppa søler vann her!! MÅ stikke!!

Kom tibake snart da dere <3

ja...tiden flyr..ikke så mye man får tid til å sette seg ned ved dataen....men det er egentlig litt deilig det også :) :) :)

Ja, jeg fant vel ut av en del saker sekundet för han var utro mot meg....og da satte jeg ned foten og gjorde det slutt.....det har värt en lang prosess...med mye lögn fra han sin side og det aksepterer ikke jeg....og jeg hadde nok reagert på samme måte uansett om jeg var gravid eller ikke....men hadde jeg ikke värt gravid hadde jeg nok bare stukket avgårde til et nytt land og nye eventyr....nå skal vi jo ha barn sammen....så da jobber vi med vårt forhold....nå som fine kose beste venner....og det er kjempefint :)

jaja...dere får ha det så bra med deres barn og den koslige tia som närmer seg nå mot jul :) :)

Klemmer fra oss!

Hei damer,

Nå er det over 3 år siden jeg startet cellegift tråden, helt utrolig hvor fort tiden har gått. Da satt det 3 (Nøtte, Nanna, Nette) fortvilte jenter gravide utenfor livmoren og lurte på om de noen ganger ville få barn. Det har alle fått!

Det er lenge mellom hver gang jeg er innom her, men torsdag tok jeg en (to faktisk, he he) graviditetstest og er idag 5+0. Kjempemorsomt. Sønner min ble 21 måneder igår.

Magen min er veldig oppblåst, nesten sånn at jeg ikke tror jeg får igjen de trangeste jeansene mine... lurer på hvordan det skal gå å skjule dette på jobb hvis det fortsetter sånn. Jeg er foreløpig i fin form, regnet ut fra forrige svangerskap at skal jeg bli kvalm likt som da blir om det uke fra idag.... jeg krysser fingrene for at det blir litt bedre denne gangen, var veldig dårlig sist. Jeg trener nesten hver dag og krysser fingrene for det fortsetter sånn lenge.... forrige trente jeg ikke i det hele tatt, bare kvalm, hodepine, og bekkenløsning. Denne gangen blir det helt annerledes :-)

Hvordan er det med dere andre?

klem fra Nette

• 2 uker senere...

MMAA: Så utrolig trist å høre...! Håper virkelig det ordner seg for dere.

Nette: Endelig gav du livstegn fra deg!!! Gratulerer så mye med ny graviditet. Håper du er i fin form og klarer å opprettholde treningen. :-)

Her er alt strålende. Jenta er snart 5 1/2 måned, og det er stadig nye ting som skjer. Åååh, så gøy og ikke minst fascinerende å se hvor fort hun utvikler seg!

Håper ikke tråden dør ut.. Jeg skal bli flinkere til å oppdatere iallfall.

Stor klem!!!

SÅ hyggelig å høre fra deg Nette. og deg Nøtt!!! Og MMAA...stakars deg. Håper det ordner seg ja..men du virker allikevel så positiv. Så dette går nok bra allikevel vil jeg tro. Du virker som en sterk og positiv sjel.

GRATULERER Nette. Så fantastisk!!!! Spira vokser og gror og skal bli til en liten minideg. minideg nr 2!! Kanskje det blir jente denne gangen??? En av hver er toppers her hvertfall ;-)

Masse som skjer her for meg for tiden..men akkura¨t nå orker jeg ikke skrive mere, er så trøtt, hehe... Alt bra asså!!

Klem klem

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hei jenter,

Jeg har spydd i over 3 uker, gått til akkupunktur og er litt bedre, men fortsatt usigelig trett, orker liksom ikke skrive noe særlig ennå. Treningen har naturlig nok utgått med høye kneløft, men håper på litt mer aktivitet i 2. tri.. Skal på UL til uken, gleder meg veldig :-)

Ojjj, kan ikke fatte at denna tråden fortsatt lever enda... Jaggu lenge sea jeg har vært her ja!!

Så fint å se at nye babyer og graviditeter dukker opp! Artig!! Åssen er formen nå Nette?? Og full fart hos deg også nøtt, så moro!!!

Her er lille gutt blitt stor. Snart halvannet år! Vi har flytta for å ta over hjemmgården jeg kommer fra, så her bygger vi bad og soverom til guttungen. Full fart ja!!

Nå skal mor gå å pakke bagen for jeg skal på julebord med spa og bading i morra! Juhu;)

Anna

Hei igjen,

jeg var på UL igår, (12) og "den" hadde dødd. Usigelig trist. Om noen timer skal jeg på sykehuset for narkose og utskrapning - det er en såkalt MA. Det har skjedd i uke 7 ca, jeg har kastet opp siden, kroppen min er fortsatt gravid med stor livmor, store pupper og da denne spyingen. Neste gang blir det UL i uke 6! Føler jeg har fått dosen nå, en SA, en ex.u og en MA. Dette er en av livets harde realiteter, må få gjennomført inngrepet, summet meg og kommet videre.

Klem klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...