Gå til innhold

Hjertelyd <3

Nøtt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ååå, det er så koselig dette med UL ;)) Vet du hvor lang den lille var??

Jeg skal på UL om et par uker, håper tiden går fort, for jeg er sååå spent :))) Det er jo helt utrolig at det lever et lite menneske inni oss, gleder meg bare til å kjenne spark o.l. og det gjør vi nok til julaften :))))))))))))))))))

Så flott! Gleder meg til jeg også får høre det. Var det hos fastlege eller jordmor?

Var på min andre svangerskapskontroll i dag, eller legetime eller hva man skal kalle det, Han fastlegen er min er helt hyggelig, men utrolig uinteressert. Første gangen så leverte jeg en urinprøve og det var det. Han mente at sinde jeg hadde hatt ICSI så lurte jeg sikkert ikke på så mye lenger og hadde satt av fem min. Og så fikk jeg time for blodprøver to uker etterpå. Vet ikke hvorfor han ikke tok dem med en gang? I dag var jeg tilbake for å ta blodprøver. Jeg spurte om han ikke skulle gjøre noe mer, jeg har jo lest om celleprøver, brystundersøkelse, sjekke at livmoren er som den skal pluss at det stadig står at førstegangsgravide over 35 skal følges opp spesielt. I dag målte han blodtrykk og det var det. Han spurte ikke om noen ting, og da jeg lurte på om han ikke skulle sjekke noe mer sa han at fordi jeg hadde hatt ICSI så hadde de sikert sjekket alt. Skjønner jo at jeg kanskje hadde celleprøver som ikke er for gamle, men er det ikke noe mer han skal gjrøe? Spørre hvordan jeg har det da om ikke annet? Så nå fikk jeg ny time om tre uker, den varer sikkert nøyaktig tre minutter den også.

Jeg fikk svangerskapsboka til slutt i dag da, da jeg spurte om det ikke var meningen at jeg skulle få den.

Beklager lang sytemelding på glad hjertelydtråd. Jeg har time på helsestasjonen i slutten av november, håper jeg også får høre hjertelyd da!

Er det vanlig at fastlegen er sånn? Hvordan er andre fastleger?

Lindsay.

For en dårlig lege. Jeg skal på kontroll neste onsdag og da er det satt opp dobbeltime til meg. Selv om vi tar mye prøver i forkant av graviditeten så endrer jo kroppen seg masse når den blir gravid. Du må jo få målt blodtrykk, blodprosent, urin, osv. Dessuten går det an å spørre hvordan du opplever svangerskapet og om du har det bra. Skulle bare mangle.

Er jo mange som får høyt/lavt blodtrykk, svangerskapsdiabetes osv. Dette er jo ikke noe de ser på prøvene en tar før innsetting.

Dustelege.

Sender deg en klem jeg:-))))))

Askepott: Det var utvendig UL, og ting var litt utydelige. Derfor ville ikke legen måle, for han var redd det ikke ville bli nøyaktig. Men jeg fikk se det bittelille mennesket med et kraftig hjerte. Og ei lita nese midt i ansiktet. :-D

lindsay: Nei, slik er det vel ikke meninga at fastlegen skal være?? Da er isåfall jeg utrolig heldig med min. Han var forsinket, men likevel var vi der inne i over en halvtime. Fikk tatt masse blodprøver. Urin, blodtrykk og blodprosent ble sjekket, han kjente på beina mine om de var hovne, jeg ble veid, han brukte lang tid på å fylle ut helsekortet slik at alt ble korrekt. Han uttrykker med hele ham at svangerskap er det morsomste han er borti i jobben. Rosinen i pølsa er jo at han har UL-apparat. :-) Jeg kan ringe ham når jeg vil om jeg er bekymret og trenger en ny UL. Fikk ny time et par dager etter at jeg slutter med Progynova og Crinone, siden jeg er redd for hvordan kroppen vil reagere på medisinslutt. Både legen og sekretærene der som har fulgt meg gjennom de siste to årene var helt fra seg av begeistring da jeg ble gravid, og jeg føler meg nesten som ei prinsesse når jeg er der.

Hadde jeg vært deg så ville jeg tatt resten av kontrollene hos jordmor. Evt. byttet fastlege.

Takk for svar dere!

Ja, jeg syntes vel han var ganske uinteressert. Skjønner jo at han ikke er like engasjert som meg, hehe, men det kunne jo vært ok med at par spørsmål og sånt. De snille menneskene på klinikken der jeg satte inn sa jeg kunne få lov til å stikke innom dem en dag p en rask ultralyd for å titte, så da tror jeg at jeg benytter meg av det tilbudet.

Jeg har fått time hos jordmor i slutten av november. Det er riktignok fem uker til, men etter det tror jeg at jeg bare skal klamre meg fast der og be om å få komme dit hver gang.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...