Gå til innhold

Hjelp! Planlegger å bli gravid med nr 2, men burde absolutt ned i vekt først! Flere??

Anbefalte innlegg

La på meg 25 kg mens jeg gikk gravid med førstemann. Klarte imidlertid å gå ned 20 kg det året jeg var hjemme i permisjon (inkl de 7 kg som forsvant under fødsel) ved hjelp av mye trening og sunn kost. Men etter at jeg begynte å jobbe igjen (jobber full stilling, minst, hvor jeg hopper over frokost pga tidsklemma, enkel lunsj på jobb, suuuupersulten nåe jeg kommer hjem etter jobb, kommer kiloene tilbake, sakte men sikkert, en etter en!! Liten tid og overskudd til så mye mer enn jobb, bygge hus og være litt mamma for 2 åringen vår! Så da er dette resultatet! Lagt på meg 7 kg siden juni...

Så slik har det altså vært:

Trivselsvekten min er 80 kg.

Før 1 svangerskap: 84 kg

Før fødsel: 109

Rett etter fødsel: 102 kg

I løpet av permisjonsåret: ned til 89 kg

Pr i dag, snart 2,5 år siden fødsel: 97!!!

Er 1,80m høy.

Planlegger nå neste graviditet, men BØR absolutt ned i vekt før det! Ellers blir det tungt!

Flere som strever med tilsvarende??

Nå skal kiloene av!!!

Fortsetter under...

Jeg har samme problem!

Jeg gikk opp 19 kg under graviditeten. Var da allerede for tung.

Trivselsvekta mi er 60 kg.

Før 1. svangerskap : 73 kg

Før fødsel: 92 kg

Rett etter fødsel: 85 kg

Nå, 8 mnd senere: 79 kg

Jeg er 1,67 m høy.

Så jeg har altså 19 kg som skal av totalt, men trenger ikke gå ned så mye før neste graviditet. Tenkte kanskje å nærme meg 70 kg. Men finner ingen god måte å gå ned på. Kan jo oppskrifta: trening og spise lite og regelmessig. Men denne formelen er mega vanskelig å holde når jeg hater trening og er vaeldig glad i både mat og snop!!

Lettere å holde motivasjonen oppe om det er flere i samme situasjon :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...