Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #1 Skrevet 20. oktober 2008 Kan noen fortelle meg hvordan det er å fly med widerøe????????
Gjest Skrevet 20. oktober 2008 #2 Skrevet 20. oktober 2008 De som flyr Widerøe er noen av de flinkeste pilotene faktisk... Kommer til å gå veldig bra :-) Flyene rister kanskje litt ekstra, men mye mer sikkert å kjøre i de enn ett stort fly :-) Lykke til med flyturen, går så bra atte skal du se :-)
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #3 Skrevet 20. oktober 2008 Et solid og godt selskap. Dash 8 er et trygt fly. Litt mere sansynlig å få en motorstopp med propell en med jet. Skulle flyet av en eller annen grunn ikke klare å holde høyde og krasje er det 10 prosent sjans for å overleve i en jet, men 50 prosent sjans for å overleve i en turbo prop (widerø). Flyene er bygget for kortbane og stor x vind komponent. Lykke til . Ps statistisk dør man 1 gang pr 100 000 flytime. Dette vil si at en av tre piloter som flyr et helt liv (eller for tre piloter som flyr et liv skal en 4.dø på 1. flytur)
Gjest Skrevet 20. oktober 2008 #4 Skrevet 20. oktober 2008 Hei! Jeg leste "Endelig glad i å fly" av Allen Carr. Den anbefales!
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #5 Skrevet 21. oktober 2008 En av tre piloter dør? Hørtes da skrekkelig ut. Eller mener du hvis pilotene hadde flydd hele livet uten stans?
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #6 Skrevet 21. oktober 2008 Jo dette skal jeg fortelle deg HI Jeg er utrolig redd for å fly , faktisk så redd at en gang , ( den eneste gangen ) jeg var i Barcelona, å skulle hjem fikk jeg fullstendig panikk anfall på fly , var livredd , hylte og skrek. Hadde to flyvertinner som var rundt meg hele tiden. Jeg ble tilslutt tilbudt 2 Valium... Jeg hadde da tatt 2 allerede, så jeg trengte jo ikke det. Så redd er faktisk jeg- Distansen fra Trondheim - til Bodø, som tar 50 minutter , har jeg ALLTID en flyvertinne ved min side. For meg er dette med å fly sinnsykt ulogisk, jeg har overhodet ingen kontroll. Spiller ingen rolle om det er Widerøe eller Norwegian. Jeg sover ikke nettene i forveien , er helt bleik før jeg skal ombord i et fly. Svetter i hendene, å ligger med hodet i fanget i det vi tar av.. Jeg flyr ofte, siden det går fortere og er mere praktisk. Og jeg flyr mest med widerøe. Eneste trøsten jeg kan komme med , er at jeg faktisk skriver dette til deg.. for jeg lever. Jeg døde ikke i en flystyrt i sommer , som jeg trodde jeg kom til, jeg døde heller ikke sist jul, da jeg var hjemme på juleferie, ankom selvsagt med fly. Å jeg dør neppe neste gang heller Men fy faen så redd jeg er.. Å kjæregud i himmelen.. jeg er et mareritt ombord på fly! But im still alive
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #7 Skrevet 21. oktober 2008 Å, føler med deg. Det er så grusomt å fly. Fikk panikk selv sist. Og lovet at jeg aldri skulle fly igjen. Men hvem planlegger ferie til vinteren?. Jo,vi. Men kjenner magen velter seg hver gang mannen min kommer med reisekatalogene. Vil helst ikke dra. Men det som virkelig utløste min flyskrekk var Widerøe. Slem nå. Men flydde med de i storm. Og HERREGUUD det var fælt. Så etter det har jeg kun flydd større fly og heller busset litt der sas/norwegian ikke flyr. Og det verste er at beroligende hjelper ikke. Tok beroligende sist og ble mer redd enn de gangene jeg ikke har tatt. Rart.
Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #8 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg har også ekstremt flyskrekk. Begynner å hyperventilere hvis det er turbulens. Har prøvd beroligende tbl som valium, men det hjelper ikke i det hele tatt. Men det hjelper ekstremt godt med vin! Må ha en tre-fire glass for at det skal hjelpe da. Dere må prøve det.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #9 Skrevet 21. oktober 2008 Ok, så vin før valium? hehe.. Flippet ut på Black Label en gang. Men vin er kanskje noe annet. *notert*
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #10 Skrevet 21. oktober 2008 Mitt tips er å være litt selektiv ved valg av flyselskap. Ville for eksempel aldri satt meg i noen av disse fremmede selskapene som flyr charterflighter fra mange av distriktene i norge. Widerøe derimot er et veldig trygt flyselskap og flygerne er veldig veldig flinke, blandt de beste! NOrge har en av de strengeste kontrollene i verden så det er sjelden at noe skjer her pga teknisk. Blir det uvær er Dæsh flyene laget for det og flyverne er vant til å takle uvær. Skal du reise innenlands vil jeg anbefale SAS og utenlands generelt er de store flyselskapene veldig bra, særlig British Airways og Lufthansa. Lykke til, det GÅR BRA!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå