Gå til innhold

noen som kan svare ei som lurer veldig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei lita prinsesse som snart blir 3 mnd..... Hun har egentlig helt fra starten av siklet litt , men nå i det siste sikler hun veeldig .... det renner mye og hun putter handa i munnen og er småirritert.... hun spiser heller ikke som før lenger .... trudde dette kanskje var sopp ,som hun har hatt tidligere og har gitt henne medesin i 3 dager nå,men uten at det har hjulpet noe..... Noen som vet??? Begynner å bli litt engstelig :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror nok det er tenner på gang!! Sopp ser du vel om det er hvitt belegg på tunga eller inni munnen som du ikke kan skrape bort. Evt ville jeg ikke gitt medisiner uten å ha sjekket med legen først.

Det du skriver er klassiske kjennetegn på tannfrembrudd, men vær obs på at det kan ta lang tid fra de setter i gang siklemaskineriet til tennene bryter frem.

Tok vel hvert fall 1 mnd fra vi så at det var noe under der til den første poppa frem. Men nå med tann 3 og 4 så tok det mye kortere, så det er noe i det de sier om at de første er værst.

Om hun plages veldig, så forsøk Dentinox som kjøpes på apotek eller i værste fall paracet stikkpiller evt flytende som du kan smøre på gommene. Vi gav stikkpiller når det stod på som værst; ikke spiste han eller drakk, ikke sov osv.

Så du trenger ikke bli engstelig :)

Skrevet

Høres akkurat ut som lillegutt her...sikler som bare det å tygger på håndbaken! å gjerne på vår finger eller håndbak:) Men det er som CB-BabyBoy sier....kan ta lang tid med sikling og kløing før det kommer noen tenner ja! Mini har holdt på en god mnd nå, og kan vel kanskje såvidt skimte noen kuler på gommene nede! å han begynte sånn rundt 3 mnd!

Skrevet

Vår lille er snart 4 mnd og akkurat likedan (bortsett fra matlysten, heldigvis like glupsk fremdeles). Sikla renner i strie strømmer, og hun gnager på ALT. Hender, fingre, leker, klær, bæresele... Begynner å bli ganske tydelige hvite streker oppe i gommene, og hun er helt salig når noen gnir litt på dem med fingeren eller jeg kommer med tannkosten (genialt tidspunkt å innføre tannpuss på - hun elsker det og gaper som en helt!). Har holdt på sånn i en måneds tid, så jeg håper i grunn det kommer noe snart så hun slipper å slite mer. Ellers var biteleke en meget kjærkommen investering for noen uker siden, den er meget godt brukt (og den gjorde underverker for motorikken også- når hun skjønte at den var god å bite i var det som å låse opp døra til en helt ny verden, plutselig var meningen med livet å gripe etter den og putten den i munnen- og etter et par dager å gripe etter alt hun ser...)

Skrevet

Hei. jenta er også snart 3 mnd å sikler masse og spiser nesten opp hendene sine..

kansje det er tenner..?

Skrevet

Min gutt var helt lik når han var 3 mnd.. siklet og spiste konstant på hendene sine. Det tok allikevel 2,5 til før han fikk sine to første tenner. Altså når han var 5,5 mnd. Så det kan ta laaang tid før det faktisk skjer noe.

Skrevet

TUsen takk for all svar jenter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...