Gå til innhold

Ett flott selskapslokale i porsgrunn - brylupp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om fines steder i porsgrunn hvor en kan holde brylupp? Jeg leter og leter, men ikke stort jeg finner...

trenger hjelp :)

Fortsetter under...

Skrevet

Kommer litt ann på hva slags lokale du ser etter da.. Om du vil ordne alt selv eller om du vil at andre skal ordne... Og på hvor mange dere skal være.

Vi var og så på Langesund Bad igår. Det var flotte lokaler i flotte omgivelse, men det var kjempe dyrt! Prisen de kom med var ikke så gal, men så måtte man leie duker, servitører osv osv i tillegg.

Idag skal vi se på Vindfjelltunet. Har tittet på nettsidene demmes, og det virker jo veldig lovende..

Du har også Villa Fløyen som har fine lokaler. De driver også med catering dersom du skulle hatt et annet lokale.

Odd Fellow i porsgrunn bruker Ville Fløyen, mens Odd Fellow i Skien kan du ordne alt selv.

I sentrum har du f.eks. Hotel Vic og Nedre Jønholt Gård. Nedre Jønholt Gård finner du en del info om på nettet. Det ser utrolig flott ut!

Ellers har du f.eks. Seivall klubbhus. Det er flotte lokaler, spes hvis dere skal ha et sommerbryllup. Der har de plass til ca 40-50 stykker ville jeg tro.

Jarseng Sportsstue skal visst være flott, men dette ligger jo igjen i Skien.

Du har også Håndverkeren som skal ha flotte lokaler, men vet ikke noe mer om det.

Har også hørt om noe som heter Druidenes hus, men dette vet jeg ikke så mye om. Det eneste jeg vet er at man leier lokalet, og ordner resten selv.

Ellers er det masse klubbhus rundt omkring.

Mule Varde

Sjømannsforeningen

Gjerpen Miljøhus

Brekkeparken

Når skal du gifte deg?

Skrevet

http://www.brevik-seilforening.com/index.shtml

Anbefaler Seivall :)

Der var vi og 44 gjester 8. september i fjor. Hadde den flotteste dagen noensinne :-)

Flott nyoppusset hus, bra kjøkken og toalettforhold. Flott stort uteareal og mulig adkomst både med bil og båt.

Vi leide i tilegg MS Dikkon, gammel rutebåt i skjærgården. Fraktet samtlige gjester både til og fra i den.

Hadde sightseeing først, før vielsen i skjærgården og deretter til Seivall.

Skrevet

Ja, enig i at seivall er kjempe flott!!

Eneste kjedelige er at lokalene var for små for oss.... :(

• 2 uker senere...
Skrevet

Takk alle sammen for flotte tips. Det har virkelig hjulpet jakten på det rette stedet.

Ennå har vi ikke kommet i mål med noe leie av lokale. Menj eg har begynt å spørre etter priser, og datoer ....

Så får vi se om vi finner ut av det :)

Men flere må gjerne hive seg på om de har noen tips om fine steder som ikke "koster skjorta" :)

Skrevet

Vi har endt opp på vindfjelltunet. Mest pga overnattingsmulighetene. Gubben er fra Oslo, så alle i hans familie og hans venner ønsker overnattingsmuligheter.

De som overnatter der i forbinnelse med bryllupet betaler 400 kr pr pers, og det inkluderer frokost. Rommene der var også kjempe fine :) De holder også på å pusse opp resten av stedet der nå.

Prisen kom på 1030kr pr pers. Det inkluderer 3 retters middag, 3 glass vin, dekking av bord med duker og servietter, samt mulighet for å bruke demmes blomstervaser osv, leie av 4 store rom (1 matsal, 1 buffet-rom med småbord, 1 rom med sofaer, barnekrok, tv og noen småbord og 1 rom som er passende for vielse, dans osv med utgang til veranda), og personell til å servere.

De har alle rettigheter, så de lager bar og selger drikke til de som vil ha mere enn 3 glass vin.

Vi kan ha med kaker og snacks selv...

Damen vi snakket med var kjempe koselig, og om vi øsnket så kunne hun være behjelpelig med å pynte, for hun var utdannet dekoratør...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...