Gå til innhold

når kan man ha sex????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid må det gå før en kan ha sex igjen etter fødsel?

Når hadde dere sex for første gang etter dere hadde født???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De sier vel når sting og sånt er grodd, men personlig vil jeg vente til jeg er ferdig med renselsen..

Det er vel opp til en enkelt, hva man føler for..tenker jeg..

Gratulerer med baby forresten..

Skrevet

Heisann :)

Jeg føler meg egentlig helt fin der nede men vil nok vente til "renselsen" er blitt helt borte.

Tror jeg leste en plass at gjennomsnittet for å ha sex etter fødsel er syv uker!

Skrevet

Takk for svar,jenter. :)

Selv føler jeg meg også helt fin der nede,4 uker siden jeg fødte. Jeg vil heller ikke ha sex før jeg er ferdig med renselsen,men tror ikke det er lenge til nå,bare liiiittegranne som kommer av og til. Skal bli godt å være ferdig med den,for noe herk!!! :P

Så da er det snart fritt frem,gleder meg til å få sexlivet tilbake. ;)

Lurer på hvordan det blir,om det føles annerledes etter jeg har født,og ikke minst om han kjenner forskjell. Er litt bekymret for å ha blitt utvidet til det ugjenkjennelige,hehe :S

Skrevet

Man trenger jo ikke vente så lenge, vi hadde det etter ti dager. Fungerte helt fint!:) Kommer jo helt an på hvordan man føler seg.

Skrevet

Samme som Dina1, vi hadde det etter 3 uker, gikk helt bra det!

Skrevet

vi hadde det etter 6 uker, lysten var der...men måtte bli ferdig med renselse ;)

Skrevet

Du kan ha sex når du måtte lyste, men er greit at eventuelle sting osv er borte før dere begynner. Om dere setter igang før det har gått 6 uker er det viktig å bruke kondom. Du har ett sår der morkaka var festet, og det må ikke komme bakterier inn dit før det er grodd:)

Skrevet

Jeg hadde sex igjen etter 7 uker. :) Og en ting som er kjekt å ha er glidemiddel. Fikk beskjed fra legen at første gang ville som regel gjøre vondt. Så jeg anbefaler deg å bruke masse glidemiddel.

Skrevet

7 uker her også :-) Hadde vært ferdig med blødninger et par uker, men trengte litt tid til å "grue" meg :-D Jeg var litt redd for at vi skulle få en skikkelig nedtur, at jeg skulle være veldig utvidet eller et eller annet.. I virkeligheten var det faktisk motsatt. Pluss at hvis man ammer blir det visstnok litt sårt, så jeg signerer lionlady; glidemiddel er et must.

Skrevet

takk for nyttige tips!

Skrevet

før 6 uker så bør man bruke kondom pga infeksjonsfaren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...