hurra og hei! Skrevet 20. oktober 2008 #1 Skrevet 20. oktober 2008 DEN utgiftsposten kunne jeg tenke meg å redusere på...vi er bare tre stk...:/
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 20. oktober 2008 #2 Skrevet 20. oktober 2008 hva spiser dere da? biff vær dag?.. hehe
Norwegian by injection Skrevet 20. oktober 2008 #3 Skrevet 20. oktober 2008 Vi bruker faktisk ca. 10.000,-....mat er dyrt!
hurra og hei! Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. oktober 2008 Ikke snakk....her er nok mye dårlig planlegging ute og går...
(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 20. oktober 2008 #5 Skrevet 20. oktober 2008 Vi bruker vel 7000 ca vi å. Vi er to voksne og ei på 9 mnd. Da planlegger jeg hver uke og prøver å få det litt billig. Tror ikke det er uvanlig å bruke 7000 i mnd på mat. Fort gjort å tenke at mat er dyrt men det er jo egentlig ikke det her i landet. Tenker på at folk i andre land bruker 80-90 % av lønna si på mat. Men det er i grunn kjedelig å bruke penger på mat, er enig i den. Men det er nå sånn at mat må vi ha! Prøver så godt jeg kan å spare inn på det.
hurra og hei! Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 20. oktober 2008 Tenk om vi kunne redusert det med 2000! Det er mye penger hver måned det! Og det skulle absolutt la seg gjøre. Hadde vi spart de pengene hver måned kunne vi fått oss en kjempeferie...ah...
Minnie Mom Skrevet 20. oktober 2008 #7 Skrevet 20. oktober 2008 Det gjør vi også. Men mat må man ha.. ) Har faktisk ikke turt å regne på det, men vi liker å kose oss og kjøpe den maten vi har lyst på. Orker heller ikke kjøre fra butikk til butikk for å kjøpe litt på tilbud her og litt på tilbud der...
hurra og hei! Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 20. oktober 2008 Enig i at mat skal koste, det er bare det at jeg vet vi kaster for mye mat, og handler for mye ferdigprodukter....
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 20. oktober 2008 #9 Skrevet 20. oktober 2008 hm... jeg og småen bruker 4000 på mat, bensin og klær i måneden og vi spiser stort sett sunt. men vi spiser ikke så mye kjøtt da.
HeldigeMEG:) Skrevet 20. oktober 2008 #10 Skrevet 20. oktober 2008 vi bruker MAX 5000,- i mnd på mat=) og vi er 3stk, 4stk annen hver helg og snart kommer det en til=) Jeg planlegger hver torsdag og handler inn fredager.. handler da en uke av gangen! fredag til fredag!!! Jeg titter da i alle skap og selvfølgelig fryser,vaskerom,håndsåper,dopapir etc.... Får med meg alt vi trenger og vi spiser ikke bare kjøttdeig. vi har frisk frukt hver dag,fisk 1-2ganger i uka (ikke frysedisk fisk,men færsk fisk som kjøpes den dagen vi skal ha det). De dagene jeg kjøper shampoo,balsam og generelt vaske pulver blir det over 1000 i uka! men når jeg forholder meg til det jeg har skrevet kommer det på 700-800kr uka! jeg reiser også over til sverige (tar meg 45min) hver helg å kjøper røyk til sambo! Kjøper da også godteri en gang i mnd,brusbokser=) sparer masse på det! Og hver tirsdag el onsdag går jeg i butikken igjen, få inn brød og melk og event frukt..... Og om det er no annet som har gått tomt i løpet av uka tar je med det. som håndsåpe,sukker etc lønner seg å planlegge=)
solei Skrevet 21. oktober 2008 #11 Skrevet 21. oktober 2008 Vi bruker nesten 10 000 imnd,to voksne og tre barn. vi kaster ingenting så det blir ikkje noe svinn.Har prøvd å kutte ned men det er ikkje enkelt.Synes det blir det samme uansett. Vi spiser mye frukt og grønt,og bruker bare karbonadedeig som farsemat.men da rekner jeg med sanitærvarer også da.
*mammatil3* Skrevet 21. oktober 2008 #12 Skrevet 21. oktober 2008 Her hos oss på to voksne og to barn bruker vi ca 600-700 kroner på husholdning i uka.
2SmåTroll Skrevet 21. oktober 2008 #13 Skrevet 21. oktober 2008 Så godt og se det ikke bare er oss. Prøver desperat og få ned den utgifstposten, men det er ikke lett når man skal kjøpe inn sunt. For sunn mat er dyrt.
mamma-til-4 Skrevet 21. oktober 2008 #14 Skrevet 21. oktober 2008 Seriøst!? Ser det er flere som har skyhøye matutgifter her. Vi er 2 voksne og 4 barn. Vi bruker mellom 6 og 7000 kr i mnd. Vi spiser masse grønnsaker,fisk (helst fra fiskebutikken ja)frukt,4 liter melk om dagen,1 1/2 brød om dagen,1 pk knekkebrød i uka......Fisk,kjøtt,melk og melkeprodukter er det som koster for oss. Jeg skriver handleliste og storhandler 1 gang i mnd. Det GÅR ann å kutte ned på budsjettet,man må bare vite hvor man skal kjøpe hva:)Planlegging er også viktig.Veldig viktig!
Hjertefamilien Skrevet 21. oktober 2008 #15 Skrevet 21. oktober 2008 Det høres utrolig mye ut! Vi er to voksne og to barn, + ett barn ekstra to uker i mnd. Prøver å holde oss til 1000 kr på uka, og det går kun om vi planlegger handlingen. Når vi gjør det går det helt fint Fersk fisk og kjøtt her også, frukt og mye grønnsaker. Variert påleggutvalg er viktig her i huset, og egg bruker vi mye. Snop, brus, søtpålegg som nugatti og "gryn" som honnycorn og sjokoringer er forbeholdt helgene. Bare der har vi spart mye allerede. Før var vi ikke så strenge på det, men la litt om pga helse og tenner Jeg har og slått hardt ned på bensinstasjon-raster. DER går pengene der... En pølsemeny her og der blir noen lapper i mnd. Nei, bruke hodet og planlegge måltidene er kluet
Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #16 Skrevet 21. oktober 2008 Det gjør vi enkelte mnd også, de mnd vi sløser mest hehe Da spiser vi gjerne ute masse, bestiller mat om kvelden istedenfor å smøre brødskive osv. Om man handler en gang i uken, ikke handler i de dyreste butikkene og ser litt på hva tingene koster så kan man leve veldig godt på 6000, og helt greit på 4000. Det er ofte forskjeller helt opp i 10-15 kr på enkelte varer, tomatpureglass for eks, eller surkål.. Om man konstant velger den dyreste varen så blir det fort masse penger Jeg hadde en periode hvor jeg bare kjøpte brød hos bakeren! DET utgjorde mye i mnd det :-S
Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #17 Skrevet 21. oktober 2008 Og vi spiser foresten sunt uansett hva vi bruker av penger vi altså, så det er ingen unnskyldning Litt større utfordring å få det til kanskje, men fullt mulig.
mamma sin kompis Skrevet 21. oktober 2008 #18 Skrevet 21. oktober 2008 Vi er 4stk - men 3stk som spiser mat fra butikk med i handlinga har vi alt av husholdning, ett bleie barn . Prøver å ligge på 4000-5000 kr, spiser så som så med frukt og grønnsaker. Går en del i kylling, svinekjøttdeig, tomatsuppe. Baker brød selv. Ost, yoghurt og melk. Variert med pålegg, men kjøper det som storsett er billigst. Handler på Prix vi da, så det blir nokså rimelig. Stor handler 1-2 ganger i mnd. Ellers blir det handlet det som mangler. Er ikke like flink hver uke å planlegge handlinga. Gubben jobber vekke, slik at han bruker 1000 kr uka på mat. Vi her hjemme bruker vell enn 500 + 300 til helg. Da vi lager noe kos til sambo kommer hjem. Brus og snop går det lite av her i huset. Så vi ligger vell på 6000-7 i mnd, siden sambo kjøper ferdig mat på kafe, restaurant. MEN: han får det jo igjen da, så si hehe...Så da er vi jo tilbake til utgangspunktet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå