Gå til innhold

Yrkesrettet attføring og gravid?????

Cmoi

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen som vet om det gir rett til permisjonspenger?????

Går aftenskole og jobber litt som vikar i mellom, ikke fast stilling.

Har yrkesrettet attføring, skriver timer og blir trekt for det jeg jobber.

Har jeg rett til permisjon med lønn?????Eller får jeg bare nedkomststønad??????????

Takker for hjelp.

Fortsetter under...

• 2 måneder senere...

jeg går på y.a å når jeg var i siste møtet med nav sa jeg i fra om at jjeg var gravid. da sa de ingenting de sa bare ja. er det da mitt annsvar å finne ut av om jeg mistet y.a min når barnet kommer??? skjønner ikke helt hvordan de kan kan ta fra en det når en har fått innvilget 3 år. å hvordan kan de ta fra meg retten til y.a uten å innformere meg noenting om det når jeg sier i fra om at jeg er gravid? har prøvd å finne noe om det på nav sine sider, men er ikke mye en finner der om regler ang. y-a når en er/blir gravid :S

• 2 uker senere...

Hei - gladmelding til dere, de som går på rehabiliteringspenger, attføringspenger eller tidsbegrenset uførestønad og som nedkommer i 2009 vil få foreldrepenger og permisjon, da disse tre stønadstypene vil bli slått sammen og vil da hete: arbeidsavklaringspenger. Det kongelige arbeids-og inkluderingsdepartementet bekrefter at endringen vil tre i kraft i løpet av 2009.

Så fortvil ikke jenter :o) dere får foreldrepenger og permisjon. *smil*

Annonse

• 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg ble gravid da jeg gikk på yrkesrettet attføring, og fant fort ut at jeg ikke hadde krav på foreldrepenger. Jeg var heldigvis kjapt ute med å søke studielån for neste semester, i tillegg til attføringspenger. Sudielånspengene ble satt på konto, og da babyen ble født fikk jeg fødselsstipend fra lånekassa + forsørgerstipend fordi bf hadde lav inntekt. Fikk et års permisjon fra attføringen og startet på igjen da tulla var et år. Vi greide oss fint.

• 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...