Gå til innhold

solosang i kirken

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvilken sang skal dere ha som solosang i kirken? har noen tips på svenske sanger, eventuelt noen fine litt uvanlige norske? pluss alle andre språk:)

Skrevet

ett liv för mig :) super fin.. Samboeren min kan synge den. Han jobber som sanger og synger ofte i bryllup.. :)

Skrevet

Har ikke bestemt oss vi heller.

Men tenker på:

mysteriet deg,bjørn eidsvåg.

thank you, secreet garden (helt nydelig sang syns jeg)

Skrevet

Ja har noen forslag, både svenske og norske =)

Mikael Wiehe - Kärleken vet

Ulf Lundell - Kärleken førde oss samman

Vamp - Stjernebåten

Kjell inge torgersen - aks av gull

Kjell inge torgersen - andedrag

Skrevet

Mitt hjerte er ditt, Alf Prøysen. Helt nydelig vise :)

Skrevet

Ang. solosang i kirken... Skal dere ha musikk i tillegg? Piano, orgel, fiolin e.l.? Eller bare solisten? Jeg visste liksom ikke helt hvordan jeg skulle gjøre akkurat det...

Skrevet

Vi hadde the rose og oppna din dørr

Skrevet

Vi skal ha Shania Twain sin "From this moment" solosang av en dame og en mann :)

Skrevet

Vi hadde "Gje meg handa, min ven." Fin med piano eller orgel til. Evt hvis du får noen til å spille klarinett eller en annen blåser. Da kan det bli fint med et instrumentellt vers. Carola har en vesjon av denne sangen på sin cd "Sov på min arm." Hun synger den på svensk, men i Norge er den nok mest kjent på nynorsk.

Jeg var i et bryllup hvor det var en mann som sang "Time after time." (Kjent med Cyndi Lauper) akkompagnert av akkustisk gitar. Det var veldig fint. Sterk tekst.

Ellers synes jeg Jonas Fjeld sin sang " Nerven i min sang" er utrolig fin og passer godt til bryllup.

Du ba vel egentlig om svensk tekst, men jeg slang på noen "bonusforslag." Lykke til med planleggingen. :o)

Skrevet

I de fleste tilfeller kan organisten akkompagnerer dersom han/hun får notene på forhånd. Da må det også avtales gjennomsynging med organisten. Det går også ann å spørre om organisten kan spille piano dersom det er piano i kirkenog det passer bedre til sangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...