Gå til innhold

hva har dere mellom benkeskap og overskap på kjøkkenet?

Anbefalte innlegg

vi har litt dårlig tid med oppussingen, og har vel egentlig valgt bort fliser pga av det, og fordi vi skal gjøre det selv. vi har sett på sånne kitchen board fra fibro-trespo, de er fine, men veldig dyre. hva andre alternativer har vi? hva med vinyl?

Fortsetter under...

De platene tror jeg er greie ja,kjenner flere som har slike.

Men hva med mosaikk fliser da? De kommer jo i ganske stor biterbare til å lime opp.

Selv har vi fliser,men det tok endel tid å få særlig fordi vi ville ha de på "skrå" og ikke rett opp å ned.

Vi har svarte mosaikk fliser med hvit fugemasse. Ser veldig stilig ut.

Det er ikke vanskelig å gjøre. Har ei venninde som gjorde det selv på sitt kjøkken, og det ble veldig bra resultat. Vi har også gjort det selv på vårt kjøkken. (dvs. min mann har gjort det ;-)

Vi hadde vinyl der vi bodde før, og synes ikke det var noe fint i det hele tatt.. Men hver vår smak :-)

er ikke særlig begeistret for vinyl jeg heller :)

hvor lang til brukte dere på å legge flisene? ble det dyrt?

kjøkkenet er hvitt fra og gulvet er laminat med mørk skiferfarge. benkeplaten er i eik. tenker det kan være pent med en mørk farge mellom benkeplate og overskap :)

Brukte ikke lang tid, hvertfall gjort på en dag, så vidt jeg husker.

Tror ikke det er så dyrt for sånne fliser, men husker ikke prisen.

Vi har også hvitt kjøkken, mørkt laminat gulv, og svart "stein" laminat benkeplate.

Tror jeg ville hatt en mørk farge på flisene ja, siden kjøkkenskapene er hvite :-)

Annonse

Vi har benkeplater i bøk fra Ikea, og brukte de også opp mot veggen! Det ble kjempestilig og jeg kan ikke se noen grunn til at man ikke kan bruke alle typer benkeplater til dette.. Vi brukte jo tre, og det blir jo litt ekstrajobb med å olje og holde vedlike, men laminatplater e.l. er jo vedlikeholdsfrie..

Annonse

Jeg har tapetsert der jeg også har jeg herdet glass over vasken og komfyren så det ikke blir gris. Det er kjapt og legge tapet og da har man også muligheten til å skifte tapet eller male når man vil det selv uten at det koster en formue:-))

ROT!!!

Og bak rotet skjuler det seg mosaikkfliser i forskjellige brunfarger... Kjøkkenet er mørkebrunt og veggene ellers på kjøkkenet er fersken... Ble veldig bra! :-D Nå var det en håndverker som satte opp flisene for oss... Mosaikkfliser fåes vel kjøpt der man kjøper vanlige fliser, tror jeg... I følge byggmesteren var mosaikkfliser "ut" hihi

Vi har samme eikeparkett mellom benkeskap og overskap som vi har på gulvet., har benkeplate i heltre eik (og fotlist i eik). Synes det ser veldig bra ut sammen med hvit innredning. Har en endevegg på kjøkkenet i mørk grå, ellers er alle veggene hvite.

Vi har hvitmalt tapet, med herdet glassplater over komfy og kjøkkenbenk. også lurt å ha det over vask. Billig, stilrent og superenkelt å gjøre reint. Fra IKEA...

Gudd løkk;-)

Vi har italienske mosaikkflis. De kommer på brett på 30x30cm. gikk fint å legge det selv, enda det var første gangen vi gjorde. de første to tre brettene tok litt tid, så var det gjort i en rasende fart. de har dte i "alle" flisbutikker, vi kjøpte på norfloor. kostet vel 1100 eller 1400 pr kvm da. men man trenger jo ikke så mange kvm akkurat. men man får billigere også da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...