Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på ul på haukeland i dag og alt gikk så fort. Hadde egentlig en del spørsmål, men vips var jeg tilbake på venterommet igjen.. Derfor trenger jeg litt hjelp til å forstå hva legen egentlig sa. Han målte eggposene ( ihvertfall er det jeg tror han har målt..), jeg hadde fem på venstre side og fire på høyre. De fleste målte rundt 8 og 9 mm. Ettersom jeg har pcos, har jeg begynt på lav dose (100 puregon), han mente at de hadde dosert meg litt for forsiktig og at jeg derfor må øke opp til 150ie. Skal tilbake på ul på tors. Det jeg lurer på er om eggposene mine er forsvinnende små eller om dette er noe det kan bli egg av, bare de får litt ekstra stimulering? Er det normalt å ligge på rundt 7-9 mm?

Hmm.. kanskje litt dårlig forklart her, men blir veldig, veldig gald for svar!!

Lykke til videre alle sammen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda, han har målt folliklene, eller eggposene dine. Svaret på spørsmålet ditt kommer også an på hvor mange dager du har tatt Puregon? Hvis du er på 8-9 sprøytedag, så er folliklene dine små, ja, men du har jo hatt en lav dose Puregon, så det er nok årsaken-

Hvis folliklene dine var omtrent jevnstore (og det høres det ut som), så er det ingenting i veien for at du skal få ut fine egg hvis du bare øker dosen Puregon og stikker noen ekstra dager.

Det er krevende for legene å dosere dere som har PCOS, spesielt i det første forsøket, for da har de ingen erfaring med hvordan akkurat din kropp reagerer. Det er viktig å unngå overstimulering, og det er jo derfor de begynner forsiktig som med ditt tilfelle.

Ut fra det du forklarer så burde det kunne bli fine egg ut, men du må stikke noen dager flere og ha minst en kontroll til, så jeg ville tippe at det kan bli uttak aller tidligst fredag (men det er lite sannsynlig, tror jeg) og helst tidlig neste uke (men det er vill tipping).

Skrevet

Tuuuuuuuuuuuusen takk for svar! Jeg var på 6.sprøytedag da undersøkelsen ble gjort. I dag på 7. sprøytedag har jeg økt opp dosen puregon, og så skal jeg tilbake til ny ul på torsdag.

Vi får satse på at eggene mine har det bra og utvikler seg slik de skal. Dette er jo vårt første forsøk, så det blir vel litt som en prøverunde før de vet hvordan kroppen min reagerer.

Men jeg har bare et lite spørsmål til.. Har en litt hektisk jobb og er redd for at det skal gå utover de stakkars eggene mine. Er det slik at stress kan påvirke utviklingen av eggene? I dag fikk jeg også noe som lignet på el slim- er dette vanlig?

Nok en gang; tuuuusen takk for hjelpen. Er så godt å få svar på mine rare og tåpelige spørsmål!!!

Skrevet

Hei, Eggbert!

Åja, da hadde du jo bare stukket i 5 dager.. Jeg har aldri vært på UL før på sprøytedag 9, dvs etter å ha stukket i 8 dager. Da har du jo mye å gå på (mange dager igjen med sprøyter), og det er stor sannsynlighet for at det blir fine egg ut av dette.

Nei, eggene dine gror av seg selv, godt støttet av Puregonen - du trenger ikke tenke på at stress påvirker dem noe særlig, du trenger ikke bekymre deg over det - selv om det naturligvis er lurt å prøve å roe ned litt i denne prosessen.

Massevis av EL-slim mens man er i stimuleringsfasen (sprøyter) er helt normalt, det skal du ikke tenke på, og det betyr slett ikke at du er i ferd med å få EL.

Det er forresten ingen rare eller tåpelige spørsmål i dette gamet!

Lykke til - og hold oss oppdatert :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...