Gå til innhold

Fysioterapi - noen som vet?

Anbefalte innlegg

Har vært plaget med vond rygg siden rundt 3. måned, ble 50 % sykemeldt i uke 24 pga veldig fysisk tung jobb, med masse kjempetunge løft, bøying opp og ned, klatring, gåing osv osv. Nå sliter jeg i tillegg med resten av bekkenet, sover dårlig, smerter av å gå i trapper osv osv. Har lyst å be legen om 100 % sykemelding, men han er av typen som mener jeg ikke er syk, bare gravid. Så jeg er redd han bare blir å sende meg hjem igjen med beskjed om å prøve fysioterapi, det har jeg hørt han har gjort til andre. Og da lurer jeg på om det er noen som vet om man må betale fysioterapeuten selv? Har nemlig så dårlig råd for tia, at da blir det ikke aktuelt...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138941837-fysioterapi-noen-som-vet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei hei...

Jeg sliter masse med bekkenløsning selv, store smerter i lyskeområdet og i korsryggen, jeg fikk henvisning fra min fastlege til en fysioterapeut, så dette betaler du ikke selv.. men jeg har gått ganske lenge med disse smertene, så det var ikke så mye hun kunne gjøre for meg dessverre.. Hun viste meg bare noen tøyingsmetoder som jeg skal gjøre hjemme, og anbefalte bassengterapi for folk med bekkenløsning. kanskje dette kan være en løsning for deg også? dette er også gratis, så lenge du får henvisning fra legen. Selv har jeg vært sykmeldt 100% siden juni og jeg har termin 10 desember..

Håper dette hjalp deg litt da :) Lykke til :-)

Dersom det er svangerskapsrelatert, spessielt bekkenplager, så er fysio gratis :) ellers må man betale egenandel (ca. 120-160 kr pr gang)

Enten kan du bytte fastlege, eller så kan du få skjema om tilpassning på arbeidsplassen av jordmor, og gå til sjefen på jobben din, som skriver bekreftelse til lege om at tilpassning er prøvd ut, men ikke lar seg gjøre. da viser du dette til legen, så må han rett og slett bare godta dette, og så tar du papirene bort til nav og får svangerskapspenger, og ikke sykepenger :) og da slipper du jobbe.

Synes legen din er trangsynt jeg!

Lykke til ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...