Gå til innhold

Hvorfor går jeg ikke ned lenger... Ketolyse. Noen som har noen tips??


mamma til c og d

Anbefalte innlegg

De første ukene gikk jeg ned 3-4 kg nå de sister 4 ukene har jeg bare gått ned 1kg og nå er jeg ganske lei siden det ikke skjer noe. Prøvde å kutter cola lighten og alt med søtstoff men det hjalp ikke på det heller.

Spiser stort sett det samme hver dag

1/3-1/2 omelett etter oppskrift i ketolyse boken, hvis jeg har lunch så er det for det meste litt kyllingsalat. Og så laks,kylling filet eller kjøtt med cham. (surret med fløte for å få med fettet) blomål/brokkoli evt potetmos erstatningen. så blir bare 2-3 måltider for dagen. Men sånn som jeg forstår det skal ikke det ha noe å si for forbrenningen. Har hele tiden utslag på sticken lett lilla ca 50 etter det det såt på boksen.

 

Noen som kan komme med noen råd. Mannen raste jo ned det han skulle på 3 uker selv om han spiste mye mer karb enn tillatt så litt urettferdig synes jeg:((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må spise mer fett!! Steik masse bacon og ha i omeletten, og ha gjerne en ss fløte istedet for en ss vann i omeletten. Det gjør jeg.

 

Lag gele av fun light og gelatin og ha krem til.

Spis salami!

 

Og ha tålmodighet. Plutselig går du ned igjen. En har sånne platåer av og til, men det går seg til :o)

Jeg gikk ned 3,5 kg første uken, ca 0,5 kg andre uken, litt mindre tredje uken..sånn holdt jeg på noen uker, men da jeg hadde gått 6 uker på dietten, hadde jeg gått ned 6 kg. Det er jo i snitt 1 kg i uken, og mer enn det er ikke så bra å gå ned!

 

Stå på!! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mosjonere mer kan også hjelpe + kutte ned på karbohydratene til det minimale en stund. Hvis du har boka, så les litt i den . Du fortsetter helt sikkert nedover igjen :-) Stå på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Nei, si det... hakke gått ned et gram siden juni jeg... Men men. Nå har jeg holdt på i 10 mnd, så kanskje ikke så rart.

 

Mer fett, drikk et eggeglass med olje på morran! :) Trim mer (se hvem som snakker...).

 

Lykke til! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Har masse bacon og 1 dl fløte så blir fett det:) i omeletten. og feta ost i salaten. tror jeg ligger på ca 10-12 karb til dagen, men får prøve å kutte litt til da. begynte 1 sept og gått ned 5 kg men kun 1 siden slutten av sept, synes alle raser med jeg. føler hvis jeg "sulter" meg til kun frokost og middag at da går jeg litt med de dagene men da er jeg jo kjempe sulten mye av dagen..Nå er jeg sulten igjen så tar kveldspillen og kryper under dyne så jeg ikke spicer bacon gullet::))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Øk mengden karbohydrat 5-10 gram pr dag, ved å spise noe mer blandet salat og varierte grønnsaker. Sjekk at du forblir i ketose slik at det stadig er utslag på stixen. Fatrgen har som bekjent ikke noe å si alt fra rosa til lilla er like bra.Mørk stix tyder på for lite væske!

Så kan du spise mer fett mat og redusere mengden av protein (Ost,kjøtt og fisk) litt Med 30 min moderat mosjon vil det bære rett vei.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok jeg prøver litt til får øke grønnsaker og kutte litt på kjøttet. har kjøpt rokkering så får prøve meg på den så jeg får litt aktivitet

Takker for svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er viktig å spise ofte og lite også, og ikke 3 store måltider pr dag. Da pleier ihvertfall min forbrenning å stoppe helt opp, siden kroppen tror jeg sulter den og bremser forbrenningen, og da har jeg pleid å kunne spise 800 kcal dagen uten at noe skjer i ukesvis..! Har kroppen først satt igang disse "sparetiltakene" så det vanskelig å snu, begynner du å spise mer da, så legger du i begynnelsen raskt på deg (siden forbrenningen er så satt ned). Så det eneste som funker nå da er å spise hver annen time, nok til å ikke være sulten, men ikke nok til å bli stappmett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

månebarn

 

det skal ikke ha noe å si om når og hvordan man spiser når man er på ketolyse. :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...