Gå til innhold

Noen her som har gitt BISOLVON til barn under 2 år med slimhoste? (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt til å gi det til sønnen min, men det står på pakningen at den skal brukes fra 2 år og oppover. På apoteket sa de at jeg fint kunne gi gutten min på 17 mnd det, det var bare å gi han litt mindre en det som stod på pakningen. Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gitt det men synes det ikke hadde noe virkning

Skrevet

Mitt barn var 10 måner og skikkelig tett,klarte ikke sove på natten for han fikk ikke puste,så jeg gidde ham bisolvon dråper og mye vann.Dette hjalp på vel 1-2 dager og alt slimet kom opp.

Kan anbefales på det sterkeste

Står i felleskatalogen hvor mye en kan gi dem,eller oppsøk en lege om dosering

Skrevet

bisolvon er min venn i nøden altså. har hatt en veldig bra effekt på min sønn. gav det første gangen da han var rundt 6 mnd tror jeg. jeg måtte selv lese i felleskatalogen hos legen at det i utgangspunktet var begregnet på større unger, men kunne gis i små mengder. det funka med ei gang- ble jo så glad. jeg har dermed videre også brukt bisolvon når han har vært tett- eneste som funker for meg. jeg bruker alltid 18 dråper, men er jo uansett greit å rådføre seg med lege før bruk.

Skrevet

Gav det etter anbefaling fra lege.Har derimot fått blandede signaler i ettertid om jeg kan gi det eller ikke.

Skrevet

Jeg fikk det anbefalt av legen da gutten min var 12 mnd. Det hjalp veldig, men ha forståelse når ungen brekker seg- det smaker grusomt!

Skrevet

Har du prøvd Solvipect først? Syns den virker greit nok her hvertfall.

Skrevet

ja, helt til hun forstod hvor jævlig det smaker..... Mend et hjalp godt de gangene jeg fikk i henne det. hun er 15 mnd og brukte det forrige uke.

Skrevet

er denne å få kjøpt på apoteket? og hvordan i huleste får dere det i barnet, hun min spytter det ut, hyler og skriker, nekter plent. noen gode triks?

Skrevet

Du får kjøpt det reseptfritt på apoteket. Det finns forskjellige varianter, bla en miks med kirsebærsmak, som sikkert er litt lettere å få i barnet. Jeg kjøpte en annen type, for det er kunstig søtning i den med smak og jeg er ike noe fan av det. Den jeg kjøpte, med dråpeteller, kan du feks blande i litt juice eller melk så de slipper å smake den vonde smaken.

Skrevet

Lunket vann med sitron i virker like bra, om ikke bedre, enn bisolvon og lignende. På mange barneavdeliger på sykehus bruker de kun sitronvann til barn for å løse opp slim.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...