Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat vært på tidlig UL, og inni fostersekken lå en liten "plomme" på 3 mm. Gynekologen syntes det var litt for lite. Jeg har nå sjekket alle "uke for uke" - beskrivelser, og det står da vitterlig at i uke 6, som jeg knapt har begynt, er embryoet mellom 4 og 8 mm. Er det gynekologen som roter her? Han sa nå at dette kunne gå begge veier. Jeg skal tilbake om to uker for ny UL. Noen som har liknende erfaringer? Huff...dette er en thriller..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke noen erfaringer å bidra med, vil bare si lykke til og håper at det går bra!!

Skrevet

Kan skjønne at du ble bekymret nå, men ikke ta sorgene på forskudd.

Jeg så etter i boka mi, og der stod som følger at i uke 5 er embryoet mellom 1-3 mm. I uke 6 stod det sånn som du også skriver at embryoet er fra 4-8 mm.

Disse nurkene våre vokser veldig i rykk og napp, og som du selv sier du har knapt nok begynt på uke 6.

Tvihold på alt du har av gode og positive tanker :-)

Dette skal gå bra!

Klem fra

Skrevet

Ul i uke 7 er vanligvis den tidligste og mest 'troverdige' for å sjekke liv (uke 7 brukes bl.a for å konstantere liv ved positiv g-test ved Ivf). Det hender gyn. samtidig kan se om embroye ligger plassert der det skal.

Skrevet

Liv = synlig hjerteslag/puls på ul

Skrevet

Ta det med ro! Jeg tror alt er som det skal være. Disse mm som står i læreboka er de målene det skal være i ukeslutt, altså de målene legen mente det skulle være blir for deg om en uke dvs når du går inn i uke 7!

Lykke til dette går bra!:)

Skrevet

Jeg var også på UL i uke 6. Emryoet var da 2,8 mm. I dag er det en liten velskapt jente på 4 mnd!!

Tok UL på Ullevål, og legen der reagerte ikke på størrelsen i det hele tatt, men sa det var helt normalt. Vanskelig å måle også når det er så smått, så ikke alltid så lett å få det helt nøyaktig.

Skrevet

Dette tror jeg går helt bra. Det er mange som har vært på så tidlig UL og fått beskjed om at det ikke er noe eller at det er for lite. Legene har da måttet spise i seg ordene et par uker senere :o)

Jeg håper og tror at dette gjelder deg og.

God klem fra meg til deg!

Skrevet

Slapp av, dette går nok helt fint. Du har nok rett og slett vært litt for tidlig på UL, best å vente til uke 7 da ser en mer :-)

Klem

Skrevet

Tusen takk for gode meldinger :) Godt å høre at dere tenker det kan gå veien likevel! Jeg håper de to ukene her går som en svisj. Jeg har lest masse på nett nå, og det er faktisk ganske mange som opplever av de ikke ser noe særlig på så tidlig ultralyd. Så er de tilbake om 1-2 uker, og der banker hjertet som bare det. Jeg satser på at det blir min historie! Hilsen meg, som skulle ha en deilig fridag, men er potta forkjøla og ligger på sofaen...

Skrevet

Forkjølet er visst vanlig i begynnelsen av graviditet. Godt du fant fakta som sier at alt er normalt : ) Ta vare på deg selv og din lille knert. Dette går så fint.

Skrevet

En ting er å vite når du hadde EL og når egget ble befruktet. Noe helt annet er det å vite hvor fort egget fester seg i livmorveggen for deretter å starte på utviklingen for fullt der, og om det tar seg en liten pause/dvale de første dagene som igjen kan forsinke utviklingen noe.

Har du sein festing eller embryoet går litt i dvale, kan det fort bli litt endring. Derfor er det vanskelig å si noe på dagen selv om du feks skulle vite eggløsningen din.

I tillegg har UL, en viss feilmargin. Det er ikke unormalt at det viser +/- en uke forskjell på det som egentlig er på denne tiden. Det er tross alt små millimetere om å gjøre for å måle litt feil, om babyen ligger litt krummet og dermed blir kortere osv.

UL ved denne tiden er altså ca, en veiledende opplysning og ikke noe absolutt.

Skrevet

Jeg henger meg på de andre her - dette går så bra!

3 mm er jo slik det skal være. Jeg fikk jo også beskjed nå om at det var litt lite - men som deg leste jeg også meg til at det var helt gjennomsnittlig i størrelse. Under uke 8 som jeg er inne i nå - står det at forsteret vokser i rykk og napp.

Nei, dette går så bra skal du se!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...