Gå til innhold

Vår sønn blir navnløs! Jeg er totalt blank, kommer ikke på NOEN navn jeg kunne tenkt meg å brukt.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var vanskelig nok å finne et jentenavn, men guttenavn er søren meg helt umulig..............!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags navn liker du da?

Her er noen forslag:

Are

Bror

Christer

Dag

Erik

Filip

Gard

Håvard

Ib

Jens

Kasper

Lars

Morten

Nils

Ola/Ole

Pål

Rasmus

Sigurd

Thomas

Ulf

Viljar

William

Yngve

Øyvind

Åge

Skrevet

Disse liker jeg godt:

Anton

Alfred

Albert

Tobias

Lukas

Marius

Magnus

Jonas

August

Gustav

Mikkel

Syver

Lyder

Wilhelm

Even

Nikolai

Hans

Skrevet

du kan "få" navnet som jeg har kommet til å brukt hvis jeg hadde funnet det før lillebror fikk navnet sitt...

han heter Vegard:-)

men så fikk jeg se en fotballspiller på tvn fra island, han het Veigar.

nyyyyydelig!!!!!! men da var allerede vegardgutten min døpt:-)

så jeg går for

VEIGAR

Skrevet

Takk for forslag, men jeg er ganske vanskelig av meg :)

- Nesten alle navn på S utgår, siden flere av venninnene mine har sønner som heter Sondre, Simen og liknende. Det er litt kaotisk allerede. Dessuten starter navnet til datteren min på S, og jeg vil ikke at det skal høres ut som et desp forsøk på å "rime" navnene deres.

- "Motenavn" vil jeg helst unngå, selv om mange av dem er fine. Alt som ender på - ander er uaktuelt. Lukas, Marco, Matteo og denslags er ikke min stil.

- Jeg kan ikke bruke navn som var vanlige for 10-20 år siden, som Egil, Kenneth og Christian og sånt - jeg kjenner ALLTID en eller annen fra før som heter det, og klarer ikke unngå å få assosiasjoner til vedkommende.

- Veldig norrøne navn blir for sært for meg, som Birk, Loke og Odin. Alle "gammelmannsnavn" og "urnorske" navn som Oddleif, Magnar, Dagfinn og likn. vil jeg ikke bruke......

ARG!

Skrevet

Kjeran(d)

Det vil jeg ha hvis jeg får en gutt til en eller annen gang, men min kjære liker det ikke så det blir nok ikke aktuelt:(

Skrevet

Hva med Edgar (det heter vår gutt)? Einar? Eivind? Erlend?

Skrevet

Hvis jeg hadde fått en gutt skulle han hete Even etter oldefaren min. Synes at det er et kjempefint guttenavn.

Venninna mi kalte gutten sin Wilmer, litt annen vinkling på Wilhelm.

Søstra mi fikk ei jente, men hvis hun skulle få en gutt skulle han hete Rasmus. Litt morsomt! =)

Skrevet

Hva med navn som :

Vegard

Eskild

Amund

Audun

Liam

Anton

Kåre

Skrevet

Smilte litt - vi hadde akkurat samme problemet. Jentenavn var kjempelett, men guttenavn umulig. Navn med -ander var uaktuelt, motenavn fra bibelen med -as var uaktuelt, og de norrøne likte vi ikke. Samtidig måtte navnet funke greit i utlandet (altså ikke æ, ø og å), men ikke være "utenlandsk", for det syntres vi var harry :-) For søte navn ville vi heller ikke ha, men samtidig måtte det passe et barn (altså ikke rolf, kåre og den typen navn). Vi endte opp med alternativene Henrik, Marius og Eivind. Greie, norske tostavelsesnavn som er passe søte og passe "skikkelige". Tenkte en stund at vi kanskje burde ha funnet noe mer vågalt, men er svært fornøyde nå.

Skrevet

Scott

August/Augustus

Oliver

Leon

Phillip

Patrick

Marius

Fredrik

Anton

Mikkel

Peder

Petter/Peter

Skrevet

Hadde snuppa mi blitt en gutt skulle han hete Daniel. Liker også Even og Endre.Litt mer sære navn som Villemann og Tengel .

Skrevet

Vår sønn heter Sigurd, men det er vel uaktuelt, siden det begynner på S...

Magnus

Håkon

Bjørnar

Even

Edvard

Skrevet

Viktor

Elliot

Jakob

Johan

Håkon

Mikkel

Skrevet

Her er noen nevn jeg liker :'

Verner

Frikk

Mikkel

Skrevet

Da kan du jo kalle opp en bestefar eller oldefar?

Det synest jeg er en fin ting. Assosiasjoner blir uansett borte etter en stund - da er navnet barnets og ikke andres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...