<3tobarnsmor<3 Skrevet 20. oktober 2008 #1 Skrevet 20. oktober 2008 Hvor lenge var/er deres 1 mnd gammel baby våken i gangen på dagtid , å hvor lenge sover hun/han?
Berta_78 Skrevet 20. oktober 2008 #2 Skrevet 20. oktober 2008 Min er en nattsover. Han har nesten ikke sovet på dagen i det hele tatt siden han ble født. Enkelte dager har jeg kunnet lure ham til et par timer i vognen en gang ila dagen, ellers går det i raske 15-min-lurer på fanget. Det at spedbarn "bestandig" sover, kjenner jeg meg overhodet ikke igjen i :-)
blockarella Skrevet 20. oktober 2008 #3 Skrevet 20. oktober 2008 Min gutt på fem uker varierer endel i hvor mye han sover. Han er som regel våken et par-tre timer utpå formiddagen etter at vi har stått opp. Så sover han en rekke lurer på 1-2 timer utover dagen, kun avbrutt av mating og bleieskift. Utpå kvelden igjen er han ofte våken tre-fire timer, dupper gjerne av litt i fanget. Dette varierer veldig, og er både avhengig av hva vi gjør (han sovner stort sett alltid i vognen og bilsetet) og hvordan formen er (vondt i magen osv...). Og merker at han er mer og mer våken nå... :-)
<3tobarnsmor<3 Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. oktober 2008 Takk for svar. Grunnet til at jeg spør er fordi jenta mi sover en god del på dagtid så når kvelden å natten kommer så blir hun lys våken. Skal jeg prøve å holde henne våken på dagtid da eller ?
CB-BabyBoy Skrevet 20. oktober 2008 #5 Skrevet 20. oktober 2008 Lilegutt her var også slik; dvs han var gjerne våken fra 23-03... Vi løste det ved å ikke la han sove mer enn max 3 timer sammenhengende på dagtid. De vet jo ikke forskjell på dag og natt når de er så små, men merkelig nok tok det ikke lang tid før han begynte å snu på det. I tillegg så lot vi han ligge om natta; dvs han lå i vugga si ved siden av oss og pludra for seg selv, men vi hadde lyset av og gav han ikke oppmerksomhet. Han ble selvsagt tatt opp om han gråt osv. Alt i alt så funket det, men det tar jo noen dager for de å starte omstillingen.
<3 Vila & Lille <3 Skrevet 20. oktober 2008 #6 Skrevet 20. oktober 2008 Hvordan klarte dere det egentlig? Min erfaring er at nyfødte babyer sovner der de er når de er trøtte. Er sikker på at jenta mi kunne sovet om så jeg holdt henne oppned etter beina! Til HI, jenta mi sov mye på dagtid når hun var 1 mnd. Men hun slet med magesmerter på natta, og var våken fra 23-5 ca, og da kom vi inn i en vond sirkel hvor vi sov til 13-14 på formiddagen. Når magesmertene etterhvert avtok var hun likevel vant til å være våken fra kl 23 og utover. Men det snudde seg etterhvert av seg selv. Nå er hun 3 måneder, og legger seg kl 19.30..
CB-BabyBoy Skrevet 20. oktober 2008 #7 Skrevet 20. oktober 2008 Mente du til meg? Altså å ikke la han sove mer enn 3 timer? Hehe han her var også skikkelig murmeldyr når han var nyfødt altså, men vi tok han bare opp så våknet han sakte men sikkert i armene våre (det var jo sååå kos) og så la han til seg vanen rett og slett. Men i starten måtte vi aktivisere litt med å snakke til han osv for at han ikke skulle sovne med en gang igjen. Hele greia med de 3 timene var etter råd fra helsesøster; hun sa at om de sov mer enn 3-4 timer sammenhengende, så var det lett for dem å tro at det var natt.
<3tobarnsmor<3 Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 21. oktober 2008 jenta mi sover kanskje 3 timer en sjelden gang. En dupp på dagtid varer ca 1 1/2 time. På natten kan det hende hun sover 3 timer, men det er sjelden. grunnen til det tro ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå