Gjest Skrevet 20. oktober 2008 #1 Skrevet 20. oktober 2008 Hei igjen! Har kommet framm til tre jentenavn pluss et mellomnavn til hvert navn. Har bestemt oss for og droppe navnet Nanna. Spørsmålet er som vanlig som de passer til hverandre, og om det klinger til søstrene Stine Henrikke og Petra Elisabeth:) Sa i forige innlegg at Pernille ble for likt Petra, men hva med og bruke det som mellomnavn? Er usikker på om Matilda\e klinger bra med Pernille. De andre navnene synes jeg og mannen klinger bra. Victoria er et mellonavn som går i arv hoss min familie. Jeg heter jo Maria Victoria, min mamma Rita Victoria, min mormor Emma Victoria osv. Derfor føler jeg meg litt tvunget til og føre navnet videre. Mannen liker Victoria godt, så det er ikke et problem sånnset. MEN vil de evt to andre bli skuffet etter hvert som de forstår sammenhengen? Søsteren min het Ane Henriette og hun hadde ikke noe i mot at det var JEG som hadde fått navnet Victoria.. Dette inlegget ble visst fryktelig rotete;-) Hvis noen gidder-forslag til mellomnavn bak Matilda\e??
Gjest Skrevet 20. oktober 2008 #2 Skrevet 20. oktober 2008 Sofie Johanne likte jeg veldig godt, men synes kanskje Johanna/Johanne Sofie klinger ekstra godt. Amalie Victoria var pent, tror ingen vil ta på vei av at det er en spesiell som får navnet Victoria, nei. Matilda Pernille er best, -a og -e ending klinger bra. Hva med: Matilda Eline Matilda Louise Matilda Emine Matilda Juliane Matilda Otilie Matilde Anine Matilde Adele
Gjest Skrevet 20. oktober 2008 #3 Skrevet 20. oktober 2008 Hei, og takk for svar! Er enig i at Matilda Pernille klinger best:) Av dine forslag likte jeg: Matilda Eline Matilda Emine Matilda Otilie Matilda (Julianne liker det best med 2 n`r;-) Matilde Anine Matilde Adele Tror jammen vi har bestemt oss for Amalie Victoria og Sofie Johanne, gjennstår bare med Matilde\a:D
prebs Skrevet 20. oktober 2008 #4 Skrevet 20. oktober 2008 Synes alle navnene er fine: ) Men synes Mathilde (liker det best sånn) Pernille ble ganske tungt. Hmm... Mathilde Kristine Mathilde Helene Mathilde Andrea Mathilde Louise Mathilde Aurora Synes jeg klang bedre. Men det er jo ikke sikkert det blir tre jenter? Er vel størst sjanse for en blanding. Jeg vet at på tvillinger er det størst sjanse for gutt og jente, så tenkte kanskje det var sånn med trillinger også?
Gjest Skrevet 20. oktober 2008 #5 Skrevet 20. oktober 2008 Står nå mellom: Sofie Adele, Sofie Johanne og Sofie Emine. Matilde Aurora, Matilde Adele og Matilde Andrea Amalie Victoria er erklæres nå bestemt! hehe!
Gjest Skrevet 20. oktober 2008 #6 Skrevet 20. oktober 2008 Stine Fredrikke Petra Elisabeth Amalie Victoria Johanne Sofie Matilde Aurora Da får alle hver sin bokstav
Gjest Skrevet 20. oktober 2008 #7 Skrevet 20. oktober 2008 Amalie Victoria er veldig fint, har ei lillesøster som heter Amalie og syns navnet er nydelig. For de andre to stemmer jeg for Matilde Aurora og Sofie Johanne, syns de kombinasjonene klinger best. Johanne Sofie klinger bedre og da får alle ungene hver sin bokstav, hvis du da får tre jenter.
Gjest Skrevet 20. oktober 2008 #8 Skrevet 20. oktober 2008 Hvor gamle er jentene dine forresten? Kommer til å bli travelt hjemme hos dere når trillingene blir født.
Gjest Skrevet 20. oktober 2008 #9 Skrevet 20. oktober 2008 Hei igjen! Stine er 4 år hun ble fire i Juni:D Petra er nesten 2 år, hun blir to den 1.Januar:) Ja huff det blir nok veldig mye stress med trillinger, men sefølgelig kjempe stas! Over til navn: Grunnen til at jeg vil ha Sofie først er fordi jeg vil bruke det til daglig. Det er jo så nydelig! OK hva med: Stine Henrikke, Petra Elisabeth, Amalie Victoria, Sofie Adele og Matilde Aurora?? VANSKELIG! Kom gjerne med forslag bak Sofie!
prebs Skrevet 20. oktober 2008 #10 Skrevet 20. oktober 2008 Sofie Johanne Mathilde Aurora Amalie Victoria er favorittene mine nå: )
Slumdog Skrevet 21. oktober 2008 #11 Skrevet 21. oktober 2008 Are you for real? Da du drev og surret med terminen sa du at det var bra at trillingene kom til sommeren for da fikk du fire sommerbarn og et vårbarn... Er det 1.januar som er vår da eller...?
Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #12 Skrevet 21. oktober 2008 Hmmm... trodde ikke Petra var et år en gang. Jeg husker når du drev og skulle finne navn til henne og jeg ble medlem her når jeg var gravid med Isak, han er 5 mnd.
Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #13 Skrevet 21. oktober 2008 08:21 26.05.2008 Ble født akuratt på den dagen terminen var satt! den 20. Mai. Har ikke vært innom her en stund har hatt det så travelt hjemme med lille Petra, masse besøk av mormor og bestefar osv. men også litt hjemmekos alene:) Vi så at hun var en Petra Elisabeth med en gang! Tusen takk alle sammen for hjelpen! Nå håper vi på en ny en om to år eller noe men, det får vi se på Skal bli døpt i juni,juli og gleder meg sånn til" hun får navnet sitt"Lykke til videre alle sammen! Mener ikke å være stygg eller noe, men lurer litt på hva du driver med...
Vipsenmamma Skrevet 21. oktober 2008 #15 Skrevet 21. oktober 2008 Nå er jeg skikkelig spent på hvordan HI skal bortforklare igjen, og late som hun blir furten fordi vi har gjennomskuet henne. Dette er jo bare tull.
Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #16 Skrevet 21. oktober 2008 Vipsen, nå blir jeg snart fly forbannet her, SLUTT OG ØDELLEGE TRÅDENE MINE!!! DISKUTER NAVN, NAVN, NAVN, NAVN!!! OK!!?:0:0:0:0 (Petra har et søskenbarn som heter Pia, hun blir ett år nå 1.Januar, pleier og blande de to både når jeg snakker med familie, venner osv. Men de har vent seg til det, pga. at de blander de to selv. Petra er 5, snart 6 månder jenter, og hun er født 20.Mai 2008 kl 23.30) Har bestemt oss foresten, det ble: Sofie Johanne, Amalie Victoria og Matilde Aurora! (HVIS det er tre jenter;-) PS: Slutt og vær så mistenksomme, og bevis at det er navn dere diskuterer! Blir snart redd for og skrive her jeg, fordi alle blir så utrolig mistenksomme!:\ Jaja, jeg blåser i hva dere sier jeg koser meg som tobarnsmamma snart FEMbarnsmamma, uten og tenke noe på hva dere sier og tror:0)
Vipsenmamma Skrevet 21. oktober 2008 #17 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg har ikke ødelagt trådene dine, jeg har holdt meg unna. Men jeg er bare nødt til å svare på dette umotiverte angrepet. Vet du hva - selv om jeg blir 108 år gammel kommer jeg aldri til å glemme fødselsdato og klokkeslett da mitt barn ble født. Å blande mitt barn med kusinas fødselsdato? Never.
Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #18 Skrevet 22. oktober 2008 Signerer Vipsen. Jeg har heller aldri lagt meg borti når du har surret med datoer osv tidligere, men forstår ikke hvordan du klarer å bomme helt totalt på din egen datters alder og fødselsdato. Jeg husker alle mine barns fødselsdatoer + tidspunkt som om det var i går, kommer aldri til å blande det med noen andres. Jaja, noen er vel mer vimsete enn andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå