<3tobarnsmor<3 Skrevet 20. oktober 2008 #1 Skrevet 20. oktober 2008 Jenta mi på 1 mnd vil ikke ha smokke, skyver den bare ut igjen med tunga og kommer med grimaser. Men merker at hun har et stort sugebehov for hun suger på alt, lillefingeren min er ekstremt god å ha til tider. hadde vært så godt viss hun kunnet ta smokken for hun blir rolig med en gang hun får suge på noe. Noen gode råd?
Ninemi Skrevet 20. oktober 2008 #2 Skrevet 20. oktober 2008 Vi forsøkte alt vi kom over av smokker, til ingen nytte. Dessverre tar noen barn aldri smokken. For oss betydde det 2-3 mnd hvor vi faktisk måtte la henne suge på fingeren vår til hun sovnet. Fryktelig irriterende og slitsomt, men uten noe å suge på kunne hun hyle i timesvis. Da hun ble rundt 3 mnd fant hun ut at tommelen var veldig god å suge på og det hjalp oss mye. Hun er nå 7 mnd og bruker iblant tommelen når hun ligger i sengen og ingenting når hun blir vugget i vogna.
MammaMia=) Skrevet 20. oktober 2008 #3 Skrevet 20. oktober 2008 Vi prøvde MAAANGE forskjellige smokker til vesla er i huset, men hun spytta ut alle sammen.. til å med den berømte ortodentsmokken.. (snakk om bortkasta penger), men har funnet en type smokk som hun tar. Det er NUK smokkene.. Du får kjøpt dem på leketøysbutikkene.. Kan hende hun klarer å ta dem fordi de er litt mindre enn mange av de som du får kjøpt i vanlig butikk.. Anbefales å prøve i hvertfall.. (hun er er 4 uker til onsdag)
Berta_78 Skrevet 20. oktober 2008 #4 Skrevet 20. oktober 2008 Vi prøvde også absolutt alle, og til slutt landet vi på TRØST-smokkene. Men selv om den funker bedre enn de andre, trenger han litt hjelp, dvs en liten støttefinger til han sovner. Heldigvis sovner han raskt bare han får den i munnen. Han er to måneder nå.
<3tobarnsmor<3 Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 20. oktober 2008 Har prøvd en god del smokker jeg også, det er nuk smokken jeg mest bruker da fordi den er minst av de. Jeg får vel bare fortsette å prøve, så kanskje hun tar den til slutt...får håpe det. Virket trasig å gi henne lillefingeren hele tiden.
jurgita&runa&trym Skrevet 20. oktober 2008 #6 Skrevet 20. oktober 2008 hehe...jeg vet alt ka du snakker om!!! våres pija sugde på lillefingeren når ho trengte trøst og var lei seg...ingen smokk som var god nok(det så nesten ut at ho brekte seg hver gang vi prøvde). Men da ho ble 8 uker gammel,begynte ho å like smokk (nuk sine,størrelse 0-2 mnd). så nå er det veldig sjelden at ho har behov for lillefingeren...hehe... så vent bare,det skal ordne seg om ikke alt for lenge
<3tobarnsmor<3 Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 20. oktober 2008 Åh det var betryggende å høre, da får jeg håpe jenta mi tar smokken snart også I mellomtiden får hun bare kose seg med fingeren min hehe
Gjest Skrevet 20. oktober 2008 #8 Skrevet 20. oktober 2008 Jenta mi tok plutselig smokk ikveld. Å hun er 4mnd... NUK sine latex smukker. Tiligere har hun bare brekkt seg når vi har prøvt.. Å vi har prøvda all slagstyper.. Hun la seg fint til å sovna i sengen sin i 7 tiden.. En liten time senere våknet hun til ijen.. Jeg tenkte at det kan vel ikke skade å prøve med smokk.. Å jammen roen hun seg med den, å sovnet som en stein igjen! 2 timer senere lå hu faktisk med smukken i enda! Så mitt råd er å aldri gi opp. Plutselig finner de ut at de faktisk kan være ganske godt å kose seg med:-)
Trulte76 Skrevet 20. oktober 2008 #9 Skrevet 20. oktober 2008 min vil heller ikke ha, han er 2 mnd nå, men har prøvd flere ganger siden han ble født..dytter den bare ut eller blir sint. Noen tipset om trøstesmokken, så bestilte den og var optimistisk, men nei..ville ikke ha den heller ..noen unger tar bare ikke smokken. Min suger på nevene sine..idag så var tommeln nesten i munnen..så spørs om han blir en tommeltott unge ja Kan se slik ut..
LilleVildeogMamma Skrevet 21. oktober 2008 #10 Skrevet 21. oktober 2008 Jenta mi tok smokken igår kveld! Hun er 16 dager. Vi prøvde første gang når hun var 14 dager men da bare brakk hun seg og spyttet den ut. Kjøpte avent sine nyfødt smokker som var de minste de hadde og etter litt prøving satt den. Men hun virker ikke overbegeistret enda, ville bare suge 10-15 minutter igår. Jeg er litt redd for at smokken skal "kamuflere" signalene hennes på at hun vil ha pupp når hun enda er så lita, men det skal vi jo selvfølgelig passe på....Tror hun overspiser på kveldene for da er det pupp hele tida og hun gulper massssssse opp etter å ha vært sutrete og misfornøyd en stund etter et måltid...
<3tobarnsmor<3 Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #11 Skrevet 21. oktober 2008 jenta mi også spiser masse på kveldstid/natten, gulper også en god del etterpå. Tror det kan være fordi hun suger på puppen for kosen sin skyld, så en smokk i stedet hadd vel vært supert
Trulte76 Skrevet 21. oktober 2008 #12 Skrevet 21. oktober 2008 min også vil ha puppen til kos på kvelden, spesielt når han er trøtt..og da er det overfylt og melka bare renner ut igjenn..Så jeg prøver å roe han på andre måter enn puppen siden han gulper oppigjenn likevel.. Men han har begynt å sutte på knyttnevne nå da..hører bare den smaskinga hehe.. Men smokk nekter han..ikke tale om, og burde så absolutt hatt det. Men det vil han ikke..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå