Mamma til 2 gutter(01 og 08)<3 Skrevet 20. oktober 2008 #1 Skrevet 20. oktober 2008 Jeg har en gutt på 11 dager som er veldig urolig og gråter mye.Han plages med luft i magen og gråter når han får mat.Han får mme.Gråter samtidlig som han drikker.Hører at magen romler og bråker når han drikker melken.I dag har han fått noen røde prikker i ansiktet.Hva kan det være?
Slæsh84 Skrevet 20. oktober 2008 #2 Skrevet 20. oktober 2008 Kan være kolikk hvis det er mye luft,gråting, er det hyling ellers i døgnet? (håper for deres del at det ikke er det,har slite,sliter enda å snuppå e 5mnd nå(både kiss og kolikk) Sliter du med å amme,ligger han godt når du skal amme eller vrir han seg på en av sidene,eller begge?-->kan det være kiss? Har akkurat hatt ei venninne på besøk der babyen hennes ble rød hver gang etter hun ammet,"utlsett" å det gikk ikke bort med en gang,på sykehuset sa de at det var fordi hun fikk noen hormoner fra moren som bare gjorde at huden til babyen ble slik. Men det kommer til å gå seg til... Håper du finner ut av det:)
Slæsh84 Skrevet 20. oktober 2008 #3 Skrevet 20. oktober 2008 Sorry,såg du ikke ammet,men ligger han i ammestilling kan ha vondt hvis han har kiss...
Berta_78 Skrevet 20. oktober 2008 #4 Skrevet 20. oktober 2008 Røde prikker kan være så mangt.. Tror det er høyst uvanlig med babyer som ikke har noen form for utslett ila de første månedene. Gullet mitt fikk først et utslett som legen mente var en infeksjon han hadde fått på sykehuset, senere har han hatt litt melkeutslett, nå er han helt uten.. Stort sett helt ufarlig, men spør på helsestasjonen om det vedvarer :-) Han kan reagere på mme siden han gråter - kanskje du burde prøve en som ikke er basert på kumelk? Ellers er det jo en rekke triks du kan prøve om han har kolikk, mange har stors suksess med akupunktur. I oslo har gunhild sveen på bygdøy alle klinikken godt rykte. Andre har hatt nytte av kiropraktikk. Det er litt vanskelig å si, jeg synes du skal ta ham på helsestasjonen hvis du synes de er ok der. Ellers er det jo selvfølgelig tøft å være 11 dager :-p Og veldig tøft å høre på at gullet gråter. Min gråt i seks uker, og så var det plutselig som om han begynte å synes at verden er ok likevel :-) Sjekk med helsesøster og lege at alt er bra med ham, og vit at tid hjelper!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå