Prinsessemamma x 2 Skrevet 20. oktober 2008 #1 Skrevet 20. oktober 2008 Det har vel vært en omdiskutert tema (omtrent som med vippestol) i mage år. Vi vurderer å kjøpe det til jenta vår, men har ikke helt fått med meg argumentene rundt dette. Noen som velger eller ikke velger bruk av gåstol, og vil fortelle hvorfor?
mai mammaen til to Skrevet 20. oktober 2008 #2 Skrevet 20. oktober 2008 hvorfor bruke det tenker jeg... grunnen til at man ikke skal bruke det er pga at barna får feil fotfeste. akkurat som ved sånn hoppe disse. det er to ting som står i brosjyren fra helsestasjonen som IKKE er anbefalt. og det er gåstol og sånn hoppedisse... vippestol kan man bruke så lenge man ikke bruker den heletiden..
hannaer Skrevet 20. oktober 2008 #3 Skrevet 20. oktober 2008 jeg har brukt det av og til,jenta vår synes den er morsom. Har ikke sett noe feil med hennes utvikling. krabber helt fint nå og er bare 7 måneder. Tidlig ute:)
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 20. oktober 2008 #4 Skrevet 20. oktober 2008 Jeg er imot. - Pga dette med at de ofte lærer seg til å gå mer på tærne enn å bruke hele foten. - Pluss at de ofte freser rundt i en sånn før rygg og hofter egentlig er klar for den belastningen. - De ofte er seinere til å gå alene når de er blitt vant til den gåstolen. Det er jo mye lettere å "sitte" oppi der og la beina gå enn å måtte bære og balansere kroppen sin selv. Her i huset får han pent lære seg å gå og bruke balansen selv, i det tempoet som passer han =) Blir heller å kjøpe en sånn bil som de kan gå og dytte rundt på når han har lært seg å gå!
ingrid-84 Skrevet 20. oktober 2008 #5 Skrevet 20. oktober 2008 gåstol belaster ryggen mer enn den er klar for.. mye bedre, som skognymfen skriver, å bruke sånn bil/vogn til å dytte på. da kan de trene seg på å gå med støtte, men de må jo likevel være sterke nok til å bære sin egen vekt på beina
2hærligegutter Skrevet 20. oktober 2008 #6 Skrevet 20. oktober 2008 Hvis skogNymfen & murmeldyret.argumenterer med at de lærer å gå av seg selv litt sinere, tror jeg jeg burde kjøpe det for å holde han litt tilbake. For han både krabber og reiser seg og blir 7 mnd på torsdag.
blockarella Skrevet 20. oktober 2008 #7 Skrevet 20. oktober 2008 Enig med både Ingrid og Skognymfen... :-) MIn favoritt, som jeg ønsker meg til lillegutt når han blir litt større, er Brio´s trevogn. På denne kan farten bremses (slik at den lille ikke stuper framover de første gangene...), og håndtaket er høyt og godt. Liker veldig godt denne jeg... :-) http://www.brio.net/BRIO_NET/Norge/?b=3
Zitro Skrevet 20. oktober 2008 #8 Skrevet 20. oktober 2008 For - så sant man benytter den som et leketøy og ikke et verktøy hvor man tror babyen lærer seg å gå raskere. Min på 8 mnd elsker gå-stolen sin. Fiser rundt og storkoser seg!!! Motorisk er hun helt normalt ute. Krabber og sitter fint alikevel. Går når vi holder henne i armene.
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 20. oktober 2008 #9 Skrevet 20. oktober 2008 Himmel og hav, hvorfor MÅ man argumentere over andre sine meninger?? Jeg sa KAN komme til å gå seinere av seg selv. Har du en unge som er tidlig ute så er jo det bare morsomt! Da er han jo tydeligvis sterk i massevis:) Jeg tenker på de som IKKE kan sånt enda og som blir plassert i en gåstol.. Jeg bryr meg ikke om hva andre gjør, men har absolutt meninger om hva jeg mener gutten vår skal unngå. Hun spurte etter andre sine synspunkter, så det fikk hun =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå