Prinsessemamma x 2 Skrevet 20. oktober 2008 #1 Skrevet 20. oktober 2008 Hva er erfaringene? Vi sliter med at lille våkner om natten, og hun skriker og skriker fordi hun er trøtt. De siste nettene har vært ekstra harde (våknet omlag hver time og bruker 15+ min på å sovne igjen..) Ønsker på ingen måte å utføre Ferber-metoden.
Prinsessemamma x 2 Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. oktober 2008 Den går ut på at (når barnet ikke roer seg ned i sin egen seng) skal ta han/henne opp for å trøste og roe ned. De skal på tingen måte sovne på armen, men legges ned så fort de ikke gråter lenger. Du kan lese mer på: http://etutor.dk/Soveteori/Metoden/tabid/55/Default.aspx
Trulte76 Skrevet 20. oktober 2008 #4 Skrevet 20. oktober 2008 aldri hørt om opp/ned metoden..men visst det er å ta opp barnet og så roe det ned og legge det igjenn, så gjorde jeg de med min første ungen som ikke fant søvnen selv. Men hun hadde jeg ikke problemet med om natte, men om kveldene for å få til rytme på henne..hun var vel 6-7 mnd trur jeg. Da tok jeg henne opp når hun gråt og roet henne og så la henne igjenn..sånn holdt jeg på. bare noen få kvelder så fant hun søvnen selv og jeg kunne bare legge henne. Mulig jeg er på bærtur ang det du ville ha svar på Jeg heller liker ikke at ungene skal skrike seg til søvn..
Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #5 Skrevet 21. oktober 2008 Vi prøvde den en kveld og snuppa ble helt forvirra av å bli tatt opp og ned av senga hele tida. Men vi prøvde bare den metoden én kveld siden frøkna tilslutt ble helt hysterisk av all den hondteringa....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå