Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønn min er 15 mnd og begynte i barnehagen i August.Etter dette har han mer eller mindre vært tett,snørrete og hoste hele tiden.

Dette påvirker nattesøvnen og jeg er uopplagt og sliten hver eneste dag.Har en krevende jobb 06.30-15 med høyt tempo hele dagen.Har allerede brukt opp di 10 barn er syk dagene.Far har ikke den muligheten til å være hjemme siden han reiser og er borte mye i jobben.Legen sier hun ikke kan sykemelde meg fordi sønnen min er syk og mente far må bruke sine dager.Men om jeg eller mann min er hjemme har jo ikke dette noe å si på nattesøvnen,den blir jo dårlig uansett.

Hva skal jeg gjøre?Er det legen min som er vanskelig?

Håper noen har tips og råd,for jeg sliter meg heelt ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen din er vel hjemme av og til? Om sønnen din er syk stort sett hele tiden, må det vel klaffe slik at han er syk når mannen din er hjemme en og annen gang? Og så kan han jo avlyse en reise eller to pga sykt barn. Jeg var alene med storebror i mange år, og hadde en jobb som krevde mye reising. Av og til måtte jeg rett og slett bare avlyse - sånn er det når man har små barn. Og siden du har brukt opp dine sykt-barn-dager må han rett og slett trå til nå.

Og når mannen din er hjemme kan vel han ta nattevåket, mens du sover et annet sted?

Det at du stiller mer krav til mannen din er det eneste tipset jeg kommer på. Legen din har nok rett i at han ikke kan sykemelde deg dersom du ikke er syk.

Skrevet

Hei! Har ingen tips, ville bare si at kjenner meg helt igjen i det du beskriver. Har også et barn på 15 mnd som begynte i bhg i august og har vært syk siden.. Vi har brukt opp sykt barn-dagene begge to, og har ingen energi på jobben noen av oss. Jeg har i tillegg nettopp begynt i ny jobb så synes det er ukomfortabelt å måtte være så mye borte så tidlig. Men er vel lite å få gjort med! Annet enn at de sier det som regel går seg til i løpet av det første året når barnets immunforsvar gradvis styrkes.. I mellomtiden får jeg bare leve med å være utslitt, og neste gang vesla er syk må jeg vel bare bruke perm./ferie uten lønn vil jeg tro :(

Skrevet

Jeg har også netopp begynt i ny jobb,så føler meg passe dum.Men har forklart situasjonen der da.

Eneste trygdekontoret sa var at legen kunne skrive legeerklæring på de dagene jeg er borte.Det blir visst det samme som sykemelding,altså at vi får penger for det.

Skrevet

Ok, så legeerklæring er en mulighet altså.. Det er da noe :-)

Skrevet

Det der tror jeg ikke stemmer, man får ikke betalt for mer enn 10 dager per forelder om man ikke har en helt spesiell ordning hos egen arbeidsgiver, da. NAV refunderer ikke mer enn dette, så resten må arbeidsgiver i så fall ta på egen kappe. http://www.nav.no/page?id=344

Hva med å ta ut noen feriedager, da? Eller følge rådet om å la pappaen ta sin tørn?

Skrevet

Vår sønn var også mye syk det første halvåret etter han begynte i bhg. Har dere prøvd Sambucol Kids? Kjøpes på helsekost, skal gi bedre immunforsvar. Syns det hjalp litt her men jeg glemte ofte å gi det. Det er ganske sterkt, så vi måtte gi mindre dose enn det sto på flaska, ellers kastet han det opp (mener jeg å huske).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...