Gå til innhold

Kjempegodt helgekostips til deg som er på ketolyse!


Granny Weatherwax

Anbefalte innlegg

Helgekos for deg og familien

Jeg har et kjempetips for deg som er på ketolyse, der resten av familien ikke nødvendigvis er med:

 

Vi pleier ofte å lage halve flutes (Hatting sine) med creme fraiche, pepperoni, bacon og ost på, dette kan også tilpasses oss på ketolyse!

 

Jeg tar en ostesnei, smører på et tynt lag med creme fraiche, legger oppå et par pepperonier og stekt bacon i terninger, så en ostesnei oppå der igjen. Til min mann bruker jeg en halv flute i stedet for den nederste ostesneien.

 

Disse steker vi i ovnen på 225 grader, litt høyt oppe i ovnen, til osten er smeltet og litt brun. Da er mine ostesneier også ganske faste og greie å få av bakepapiret med en ostehøvel. I tillegg lager jeg en god salat med masse grønt og fetaost, f.eks.

 

Kjempegodt!

 

Er det noen andre som har tips de kan komme med? Det er i helgene vi sliter mest med å finne noe som funker på ketolyse!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi pleier å ha taco. Han har tortilla til. Det er det eneste jeg ikke har. Spiser kjøttdeig med halv pose tacokrydder (er faktisk nok ,det), isbergsalat, paprika, ost, salsa og seterrømme. Så utrolig snadder!!

 

Lager ofte gele av fun light og gelatin og har krem til. Nammis!

 

Ostekake med hasselnøttbunn er også snadder. Jeg lager det lett midt i uken, jeg :o)

 

Og så har jeg alltid Premium 70% sjokolade og Anthon Bergs sukkerfrie sjokolade på lur.

 

Ja, og så store IFA, da. :o)

 

Liker denne dietten, jeg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Premium 70% sjokolade? Er det lov? Søren og, jeg var i klubb i går kveld, og satt og siklet på en sånn hele kvelden, men tok ikke, for det sto at det var 30 kh pr 100g! Er det noe sånn sukkeralkoholer-greier det også kanskje? Har ikke lært meg dette enda jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det lov med anton berg og ikke 70%? Er jo ikke mer karber i 70%'en. Jeg spiser lett en rute med 70% for dagen uten at det har noe å si for ketosen :o))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...