Gå til innhold

Enorme prisforkjeller på 8 måneders grøt fra Nestle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jonas har jo akkurat blitt åtte måneder så da tenkte jeg å prøve en ny grøt. Jeg kjøpte Fullkornsgrøt med eple og betalte 15,90 på Rema 1000. De andre typene de hadde i 8 måneder kostet over 30 kroner. Og er jo akkurat like mye i alle sammen, så hvorfor så stor forkjell?

1 3/4 dl vann er ikke det 125 ml? Jeg gir av 150 ml vann, så blir litt mer enn full porsjon da men han gråter hvis jeg lager mindre. Et lite matvrak jeg har ja...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1 3/4 dl er 175 ml. Så du kan gi han enda litt mer. Her får vesla av ca 160 ml per grøtmåltid. Vi pleier å kjøpe den som du har kjøpt, og en annen (fullkorn med frukt tror jeg). Den koster ca 25 kr på rema her. Syns det er greit å gi forskjellig type grøt til lunsj og til kvelds, slik at hun ikke skal bli lei av den "billige" typen :)

Årsaken til at de andre er dyrere, kan jo være at de andre er mer fullkorn i? Aner ikke jeg altså, men er litt det samme med hvetegrøten og havregrøten som er fra 6 mnd. Hvetegrøten var en periode veeeldig billig, men den metter ikke like godt som havregrøten.

Skrevet

Rema (og andre butikker) pleier jo å ha enkelte produkter til spottpris (type produkter som blir valgt ut til prissammenligninger i vg osv). Vet ikke om dette gjelder barnegrøt, men f.eks på ob så er dette tilfelle (blå kostet før ca 10 kr pakken, de andre rundt 30). Her kjøper vi en billig type + en dyr så hun får en om morgenen og en om kvelden. Handler da på Rema. På f.eks Mega hos oss koster alle typene det samme (ca 30 kr)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...