Gå til innhold

Marie eller Maria?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hele tiden sagt Marie, men mannen syns visst Maria er like så fint. Nå ble jeg også usikker. Vet ikke om det blir jente, men må bestemme oss snart nå. Går på overtid her, og guttenavnet er klart!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syntes personlig at Maria er finest, har tekt på det som mellom navn selv... det er min mening.

Skrevet

liker Maria bedre, Marie er så kjedelig...

Skrevet

Synes begge er kjedelige..

Men ville valgt Maria blandt de to.

Skrevet

Jeg synes begge er nydelige: ) Et ekstra poeng til MariE likevel, fordi det er hakket mindre brukt, og jeg kjenner flere Maria-er.

Gjest Siklerotte
Skrevet

Marie er helt klart det aller peneste - dessuten et av mine egne mellomnavn og har alltid syntes at det er så mye finere enn Maria;)

Skrevet

Jeg synes begge navna er fine, men holder kanskje en liten knapp på Maria

Skrevet

Fine begge, men Maria liker jeg best.

Skrevet

Maria er nydelig, Marie er kjedelig og langt fra like fint. Rart hvordan en bokstav kan totalt forandre et navn.

Skrevet

Jeg kjenner flere som heter Marie (eldre), en Hilde Marie (middelaldrende), en Maria i tjueårene, to Sara Marie (tenåring), og to Maria ( ungdommer).

Både Marie og Maria er vakre navn, men altså mye brukt rundt i landet og i alle generasjoner. Da spørs det bare om det er mange i deres omgangskrets/ familie.

Har sett Marie foreslått som andre fornavn mange ganger her på siden også.

Skrevet

MARIA, selvfølgelig!!!! For det heter jeg! Jeg har aldri vært misførnøyd med navnet mitt, og det er internasjonalt og kan uttales på alle språk... Lykke til1

Skrevet

Jeg synes begge er fine, men Maria er bittelitt finere synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...