Gå til innhold

Noen som bruker tøybleier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei

Vurderer å begynne med tøybleier, noen som har erfaring med dette?

har sett litt på internett, men det er jo et hav av bleier. Hvilke er best, og er det sånn at jeg må ha noen bleier til natten og noen til dagen.

Takknemlig for gode tips.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Jeg hadde nettopp et forsøk med tøybleier selv til min 10 uker gamle baby. Handlet inn mange bleier, men fant raskt ut at dette ikke er noe for oss. Jeg syntes bleiene ble for svære bak, hun lå nærmest i nedoverbakke, pluss at de gnagde veldig i lårene og bak i ryggen hvor det var et strikk.

Men, vet mange som er veldig fornøyde med det, så dette er jo smak og behag. Bi prøvde Bumgenious bleier.

Mitt tips er å kjøpe en eller to bleier å teste om du liker det ,før du gjør som meg og handler masse :)

Skrevet

Tettinntil.no har eget tøybleieforum :)

Vi bedriver vekselbruk. Bruker formsydde bambusbleier med lanolinbehandlet ullbukse utenpå. Er kjempefornøyd med våre bleier. Men det er lurt å kjøpe litt av hvert og prøve seg frem :)

Skrevet

Vi bruker tøybleier og er veldig fornøyd.

Vi har brettebleier, formsydde av bambus og lommebleier i merkene Bum Genius, Fuzzy Bunz og Bitti d`delish. Kan være greit å kjøpe en av hvert merke du kunne tenke deg for å prøve ut først. Bleieboden har veldig godt utvalg :-)

Skrevet

Vi bruker bare tøy her =) Bruker litt av hvert, kjøpt og hjemmelaget. Sjekk ut tettinntil.no eller bleiedebatten her på dinbaby

Skrevet

Vi har brukt tøybleier fra gutten vår var ca 3 måneder (han er 9 mnd nå). Det går stort sett i BumGenius som vi er storfornøyde med, men vi bruker noe formsydde innimellom også (Mother-ease bomull med airflow trekk)

Anbefaler deg også å kjøpe et par forskjellige og teste hvilke du liker best. Ellers så har tettinntil bleieforum med omtaler og mulighet for å låne bleiepakke.

Skrevet

Vi er også veldig fornøyd med tøybleier. Vi bruker mest brettebleier med ullbukse, men har også en del lommebleier og noen få AIO (all in one) bleier. Vi kjøpte bare brettebleier i starten og ble bitt av basillen, og etterhvert prøvde vi også litt annet.

Noe av det jeg synes er det beste er at vi har hatt veldig lite problemer med bleieutslett. Innimellom bruker vi engangsbleier (reise osv), og ser da at det er mye klammere (hun er mye rødere i huden), og da hun fikk bleieutslett i sommer (som viste seg å være sopp) hadde vi brukt en del engangs da vi var på reise. Nå er det ikke slik at man er garantert å slippe utslett med engangs, men det er et faktum at det ikke blir like tett og varmt som med engangs.

Tøybleier med PUL trekk er også tettere enn bleier hvor man bruker ullbukse som sperrelag. Dette kan vi også se på tulla, men det er ikke som med engangs. Vi liker ikke Bumgenius bleiene noe særlig, da tulla reagerer litt på stoffet som er på innsiden. Av formsydde bleier er vi mest fornøyd med Thirsties AIO med mulighet for ekstra innlegg.

Vi var også litt bekymret i starten for den store stumpen, men det er tydelig at tulla ikke bryr seg. Hun er nå 8,5 mndr og vi har brukt det fra starten.

Ellers anbefaler jeg også å bruke tettinntil.no, der er det mange som har erfaring med tøybleier.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...