Gå til innhold

3 mnd "propell" baby... noen fler som har det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 3 mnd som har hatt kolikk. Det værste er over nå (har fortsatt en del uro om natta, men ikke så mye gråting) men mini er helt propell. Armer og bein går som hjulvisper så snart han er våken, og han blir veldig urolig og sliten av det. Klarer ikke kontrollere kroppen skikkelig ennå. Går til fysio en gang i uka, men jeg synes det begynner å ta tid før jeg ser noen resultater. Blir mye bæring og trøsting, rett og slett fordi jr er for slitsom for seg selv! Er det flere som har opplevd/opplever det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har ikke min gutt hatt kolikk da, men han var endel plaget med magen når han var mindre. Luft og knip. Han har sovet godt på natta siden han var 2uker(5-9timer før mat). Men kveldene VAR et rent helvete..Fikk ham ikke i seng før nærmere 01.30 hver kveld! Han er 2,5mnd nå=) Helt propell ja! Men merker at han er blitt roligere i det siste heldigvis=) Kveldene går nå nesten som en drøm, og han sutrer egentlig mer på dagtid nå synes jeg. Har begynt å lære ham å sove uten å bli bysset i søvn, og du desken som det hjelper=)

Men han har nå vært helt vill siden uke 18 av svangerskapet, så han er vel bare slik. Fekter og kaver og vil så gjerne komme seg plasser selv ser det ut til=) Veldig festlig på kafe med venninner og deres små som er jevngamle med min..De sitter/ligger helt rolig og finner seg i det meste, smiler og er bare kjempeblide heeeele tiden! Så får jo jeg ofte spørsmål om "Er det noe galt med ham?" "har han nakkeproblemer eller kolikk?" "Neimen stakkars liten da! Har du vondt i magen kanskje?" Får lyst til å tilte til tider..Min sønn er en bestemt og sta liten herremann. Er ikke noe galt med ham, han bare liker action, simple as that! =) Åh, for en herlig utblåsning;)

Anyways, tilbake til tema..Prøv å legg ham på en babygym og ha ham med deg der du er, f.eks kjøkkenet. Da kan han ligge der å se på deg/lekene, og du får gjort litt husarbeid. Så lenge min sønn ser meg, roer han seg. Går jeg fra ham, begynner kavinga, fektinga og sutringa med en gang. Jeg driver også å legger ham i vugga og sitter ved siden av å synger, prater til ham mens han finner søvnen. Kan ta litt tid fremdeles, men ser at det hjelper.

Og hvis han fremdeles sliter med magen, så kan det hjelpe å legge ham ned på magen på sofaen eller noe slikt. Eller prøv med litt kokt vann=)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...