Gå til innhold

Har PCO....men har jeg PCOS?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk diagnosen PCO i prøverørsperioden. Etter hva jeg har skjønt så får jeg uregelmessige sykluser som gjør det vanskelig å finne eggløsning. Kan ikke la være å gruble over om jeg har PCOS etter å ha lest symptomene der. Har lang syklus, uregelmessig eggløsning, voldsomme svingninger i blodsukkeret som igjen fører til rask overvekt/ jojo-slanking, kronisk deprimert som tyder på hormonsvingninger, kraftig hårvekst. Hadde også en SA for et år siden, som kan ha vært forårsaket av blodsukkeret kanskje....vet ikke.

Hvordan kan dette behandles? Hjelper det med diabetesmedisiner? Hvordan kvitte seg med disse urettferdige hormonforstyrrelsene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har PCOS.. og behandling.. vel..

Jeg fikk p-piller.

Nå som jeg vil ha barn har jeg fått provera og pergo.

Utover det, ingen behandling. P-piller gav meg de ekstra hormonene jeg trengte, men når jeg sluttet på dem ble alt verre..

Hårveksten ble mørkere og tettere med engang.. Håret på armene som alltid har vært lyst begynte å bli mørkt.. så nå er det mørke hår på siden av armen..

Jeg har hørt at mange har fått metformin, men har selv aldri prøvd det..

Ta en tur til legen og spør litt :)

Skrevet

Hei,

Gikk på p-piller for noen år tilbake, men sluttet fordi jeg ble helt i ubalanse hormonmessig. Etter dette hadde jeg uregelmessig mens og alt var fucka opp! Så jeg skal ALDRI gå på p-piller. La også på meg mye og var deppa.

Så jeg må nok finne på noe annet en p-piller. Noen råd her?

Hilsen anonym ovenfor her.

Skrevet

hmmm.. da ville jeg sjekket opp metformin..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...