Sjokoladebanan Skrevet 20. oktober 2008 #1 Skrevet 20. oktober 2008 gutten min har omtrent siden fødselen hatt grønnlig småslimete avføring. (nesten 3 mnd nå) jeg tror jeg kan telle på en hånd de gangene det har vært sennepsgult. men jeg leste for lenge siden at grønn bæsj bare tydet på at han har hatt vondt i magen, noe som han mange ganger har vært, og at bæsjen kan få endret farge etter hva jeg selv har spist, så jeg slo meg til ro med at gutten min hadde grønn bæsj og ikke gul... men så for noen dager siden leste jeg her inne om noen som hadde pratet med lege anngående dette og, det var tegn på infeksjon i magen hos den lille. jeg ble ganske så redd da jeg leste dette må jeg innrømme. har også hørt om at jeg må se etter om han har diare, men hvordan ser jeg det?? gutten min bæsjer litt hele tiden ca, og det er ganske så bløtt, så jeg vet ikke hvordan se forskjell på det og diare jeg... almentilstanden til gutten vil jeg jo si er bra. han har grått en del i det siste, spesiellt når han er trøtt, men roer seg med en gang han blir båret på, så jeg har anntatt han bare ville ha nærehet og kos. jeg lurer på om det er andre som har opplevd lignende? bør jeg ta meg en tur til helsesøster eller er det ingen grunn til bekymring? det er nesten så jeg kvier meg for å gå til helsesøster med dette for jeg føler meg nesten litt dum å uvitende, og så er jeg redd for å få svaret at det er noe som feiler ham, da det vil være min feil at han ikke har blitt skjekket tidligere. men ingen har sagt til meg at jeg må passe opp for grønn bæsj, det er kun ting jeg har lest her inne. huff nei akkurat nå føler jeg meg som en kjempedårlig mor altså. håper det er noen med noen lure svar så jeg kan få roet nervene litt...
Sunshine med småtroll:) Skrevet 20. oktober 2008 #2 Skrevet 20. oktober 2008 hehehe akkurat det samma hadde vi..eller småen da;) hadde grønn bæsj flere ganger enn vanlig, men rundt 3mnds alderen gikk det over. Ammer du så er det kanskje noe du har spist og at han er litt dårlig i magen. Vi var til legen og fikk vite at den er normal:s men det kan ha noe med hva jeg spiste. Hadde med en fersk:s bæsjbleie til legen som han tok og var det noe så skulle vi få beskjed. Småen var også urolig, men det gikk over. Magen blir jo litt mer hardfør rundt 3-4mnds alderen:)
Sunshine med småtroll:) Skrevet 20. oktober 2008 #3 Skrevet 20. oktober 2008 Kom også på en annen ting! Det var ei som skreiv her tidligere at en annen grunn til at ungen får grønn bæsj er at h*n får i seg bare den tynne melka som kommer først, ikke den gode melka som kommer etterpå når du ammer så et råd var hvis babyen spiste så mye ved det ene måltide og ville ha mat kort tid etterpå så amme på samme pupp som sist;)
Sjokoladebanan Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. oktober 2008 tusen takk for svar. føler meg litt lettere nå da:-) men må vel kansje da turen innom helsesøter høre forå være påden sikre siden
Sunshine med småtroll:) Skrevet 20. oktober 2008 #5 Skrevet 20. oktober 2008 Det kan du god:) jeg var innon hs da vi hadde det sånn,men hun kunne ikke gi meg noe svar:( har fått ny hs no da som er mye flinkere:)hehehe
Sjokoladebanan Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 20. oktober 2008 jeg skjønner hva du mener.. var innom hs i dag anngående det jeg skrev ovenfor, men hun visste liksom ikke helt. men anntok at det ikke var så farlig siden almentilstanden ellers var bra og han la på seg fint. jeg hade håpet på et litt bedre svar sånn egentlig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå