mmmmstine Skrevet 20. oktober 2008 #1 Skrevet 20. oktober 2008 Hei Tidlig i svangerskapet enda og har allerede fått halsbrann. Andre som har det? Trodde det var noe som kom seint i svangerskapet?! Noen som har tips mot dette? Jeg sliter masse, og virke som hele magesekken min er full av "syre", det brenn og svir i magen og masse sure oppstøt!!
Én til Skrevet 20. oktober 2008 #2 Skrevet 20. oktober 2008 Uff, stakkars deg som har fått dette allerede, da! Husker forrige gang jeg gikk gravid at jeg var veldig plaget, men først mot slutten av svangerskapet. Det som hjalp meg veldig, var Biola melk og love hearts (du vet - disse gammeldagse godteriene med hjerte og tekst på.. utrolig nok, men fikk tips fra flere - og det funka!)
Én til Skrevet 20. oktober 2008 #3 Skrevet 20. oktober 2008 Glemte å skrive at det lønner seg å holde seg unna sterk mat, kaffe og appelsinjuice. Det gjør vondt verre :-(
mmmmstine Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. oktober 2008 Hehe ja det merket jeg da jeg drakk appelsinjuice igår, det skal jeg aldri mer gjøre!! Tåler ikke melkeprodukter så kan ikke bruke det heller, så sitter her å drikker vann hele tiden! Tror du jeg vil bli plaga resten av svangerskapet da? Mitt forrige svangerskap hadde jeg ikke noe slikt så er så rart at jeg får det nå og såååå tidlig.... hmm Takk for svar
♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 20. oktober 2008 #5 Skrevet 20. oktober 2008 ja, kjenner til det. hadde det myyye i slutten av sist svangerskap. var forferdelig, fikk ikke sove på natten eller noe. men for meg hjalp bare nyco, så det drakk jeg en del. kjenner det nå også at det er tilbake igjen og er ca 7 uker på vei. så godt jeg har nyco i skapet )) lykke til, du må mest bare prøve deg fram. ikke spise sterk mat, drikke kaffe,
mmmmstine Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 20. oktober 2008 Ja får bare prøve å se hva som funker.... Men hvordan kan det skje så tidlig i svangerskapet? Er 8 uker på vei så det er jo ikke stort osv....
Én til Skrevet 20. oktober 2008 #7 Skrevet 20. oktober 2008 Lukkemusklaturen i halsen blir slappere i forbindelse med hormonforandringene i kroppen, som gjør at mange får halsbrann under graviditeten. Det er jo mest vanlig i slutten av graviditeten, men vi får jo krysse fingrene for at du slipper å være plaget med dette i flere måneder fremover!! Det finnes noen reseptfrie tabletter på apoteket du også kan prøve, tror jeg. Ellers ville jeg snakket med legen din, hvis du blir voldsomt plaget. Men prøv love hearts ;-) Det hjalp meg! Ble helt hekta.. hehe.
mmmmstine Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 20. oktober 2008 Det skal jeg snart dra å kjøpe meg Hørtes veldig godt ut. Nei håper virkelig jeg slipper det her resten av tiden. Har vært hos legen og er allerde sykemeldt, men håper jeg snart kommer ut i jobb igjen Takk for tips og håper virkelig det hjelper.
StrilenツEndelig.mammaღ Skrevet 20. oktober 2008 #9 Skrevet 20. oktober 2008 Dette var det første graviditetsymptomet mitt.. Begge gangene. Tror det har noe med hormonene å gjøre. Har iallfall ikkje noe med at det presser på magesekken som det kan gjøre mot slutten av svangerskapet. Dette var eneste graviditetssymptomet til min mor også. Ho har fått 3 barn, aldri vært kvalm men hatt mye sure oppstøt. Så eg e veldig glad for at eg har det, kan være eg slipper kvalme og da.. Håpe håpe håpe :-) Du kan kjøpe noe som heter titralac på apoteket, dette er tyggetabletter som smaker mint. Det er samme prinsipp love hearts har. Det bruser i magen, og det hjelper. Titralac er helt ufarlig, en kan ta opptill 20 tabletter for dagen. Og det er helt trygt for gravide.
Må jeg ha nick? *Nr3påvei* Skrevet 20. oktober 2008 #10 Skrevet 20. oktober 2008 gaviscon tabelletter var en reddende engel de siste mnd av 1 sv.skap.. føler med deg som har fått halsbrann allerede..
mmmmstine Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #11 Skrevet 20. oktober 2008 Takk for gode tips Skal prøve alt, for det her er virkelig ikke gøy! Det er jo så verdt det men veldig tungt synes jeg....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå