Gå til innhold

Finner ikke søvnen selv..... Trenger seriøst hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg har skjemt vekk jenta mi noe innmari.... Når hun skal kvile på dagtid må vi enten trille vogn, kjøre bil, eller så må hun bli puppet i søvn. Om kvelden må jeg legge meg med henne i dobbeltsenga vår, så ligger hun å sutter på puppen helt til hun sovner. Så må jeg forsiiiiktig bære henne inn på rommet sitt i sin seng. Det er HELT umulig å få henne til å sovne selv... Vi har prøvd alt! Har prøvd både synging og prating! Hun blir bare liggende å gråte, og gråte og gråte... Og jeg vil ikke la henne gråte seg selv i søvn, det synes jeg blir feil!

Ikke bare er det utrolig slitsomt for meg, men det verste er jo å levere henne fra seg for en kveld, for jeg vet jo hvordan det er å få henne lagt uten pupp... Har man ikke pupp må man legge seg med henne og ligge der ivertfall en time eller to... ofte med en god porsjon sutring.

Hun er 7 måneder om en uke! Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du trenger ikke å la henne gråte i søvn. Det blir litt feil (syns jeg da), men ta en superlett variant av febrer (kan vel ikke kalles det en gang) som jeg gjorde..hehehe..gikk ut og hvis mini gråt telte jeg til 60 og gikk inn igjen og tok smokken i munnen og roet han ned: nynnet litt/hysjet og strøyk på han til han blir rolig. Funker ikke det tar jeg han opp og holder han inntil meg til han roer seg og det funker alltid...gjentar hvis nødvendig..er vel litt bortskjemt min å..hehe..han er 6.5mnd:) Men han trenger hverken byssing eller pupp (har ikke melk lenger heller) når han skal sove.

Er det likedan når han blir året får jeg ta hardere i,men nå er han for liten syns jeg

Skrevet

Har prøvd det også... Men nå er det slik at jenta mi tar ikke smokk heller :( Hadde hun gjort det hadde vel alt vært lettere tenker jeg. Så hun blir bare sintere og sintere for hver gang jeg kommer inn igjen til henne, fordi jeg ikke tar henne opp. :(

Skrevet

Jeg hadde besøk av helsesøster idag pga av samme problem, min er bare 6 uker da men jeg er helt ødelagt av å ikke få sove så her begynte jeg rett på skrikemetoden idag,.

Helsesøster sa til meg at det er viktig at babyen er helt omsluttet av noe, så jeg la dyna opp til nesetippen, la en sånn tøybleie rundt hodet og klappet han på kinnet til han roet seg, han bruker også smokk, men idag roet han seg uten smokken faktisk.

Når han hadda roet seg og lukket øynene gikk jeg ut av rommet, han begynte da å skrike og jeg gikk inn igjen etter 5 min og strøyk han på kinnet til han hadde roet seg igjen. Etter andre gang SOV han..juuuuhuuu...og han tok personlig rekord på 3 timer....

Denne babyen begynte jeg tidlig med skrikemetoden men med min datter så hjalp det bare å ha svært faste legge rutiner hver eneste dag, både til legging og stå opp + ro rundt leggingen.

Skrevet

Tusen takk for svar!! :)

Noen som har prøvd metoden Bare Bris skrev link til?

Skrevet

min heller finner ikke søvnen selv men er bare 2 mnd da :) Men om natta kan jeg legge han våken i senga etter mat..da sovner han..men plent umulig på kveldene..

MEN mi 1. jente var som di. Måtte legges sovende i senga visst ikke ville hun ikke

Det jeg gjorde da var å legge henne våken, gikk inn til henne når hun skrek, tok henne opp og trøstet henne, når hun roet seg la jeg henne igjenn. Var inne på soverommet, tok henne aldri ut av rommet.

Men jeg lot henne ikke skrike da, den metoden liker jeg ikke.

Så jeg tok henne opp og roet henne. la henne tok henne opp roet henne la henne..til hun sovnet..

Tok vel sånn ca 3 dager, så fant hun til slutt søvnen selv.

Tok litt tid å få henne til å sovne. Men det funket til slutt..

Skrevet

Seriøst? Lar du en baby på 6 uker ligge alene å skrike? Jeg mangler ord.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...