Julimams Skrevet 20. oktober 2008 #1 Skrevet 20. oktober 2008 Jeg bor inne i gokk, og her blir det KALDT på vinteren. Helt vanlig med ca -30 i perioder. Jenta mi sover alle dupper ute i vogna. Men det kan hun vel ikke når det blir skikkelig kaldt? Har lest et sted at man ikke skal ta ut små barn når det er under -10. Men har dere noen ideer om hvordan man kan jenke det til? Har vurdert å ta et av rommene i huset å ha vinduet oppe på gløtt å sette henne der i vogna. Men da må jeg vel ha termometer inne der da, for å være sikker? Hun kan jo stå i yttergangen, kaldere der, men da får hun jo ikke frisk luft. Noen som har ideer, tips eller erfaringer?
gulda Skrevet 20. oktober 2008 #2 Skrevet 20. oktober 2008 Vi har lagt ham i vogna inne mange ganger, ikke noe problem. Tenker jo også at det er best med frisk luft, så har gjerne oppe et vindu, og kler ham jo ikke når han sover inne. Men passer jo på at han ikke fryser, når vinduet er oppe. Enig i at 30 minus er litt i meste laget.. ;o)
Matildesnusk + lille ups Skrevet 20. oktober 2008 #3 Skrevet 20. oktober 2008 Jeg tenker som så atdersom jeg personlig aldri i verden hadde hatt lyst til å legge meg ut for å sove, så skal ikke Matilde gjøre det heller.
RødRev Skrevet 20. oktober 2008 #4 Skrevet 20. oktober 2008 Synes du hadde et godt forslag selv jeg, HI. Vindu på gløtt og passelig med klær. Enig i at å ligge ute lenge og sove blir litt drøyt for en baby.
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 20. oktober 2008 #5 Skrevet 20. oktober 2008 HI, anskaff deg voksipose og kle på ungen godt, så kan gullet sove ute frem til det blir for kaldt, minus 30 er nok i det meste laget for huden demmers i ansiktet ja, men da setter du vognen under vinduet som du sier:) Mamma hadde søsteren ute i vogn mens det snødde og styra, hadde på regntrekk, lammeskinn i vogna, ullpledd og dyna over ungen og trekk over der igjen,og søstern klarte seg fint;)
Sunniva78 har to små Skrevet 20. oktober 2008 #6 Skrevet 20. oktober 2008 De fleste barnehager har 10 minusgrader som grense for de aller minste. Det gjelder både lek og soving ute. Jeg kommer nok til å følge dette på min egen gutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå