Gå til innhold

Kjære dr. Torkil Andersen


Anina P.

Anbefalte innlegg

Jeg har lest boka di og vært i ketolyse i 12 uker tidligere i år. Gikk ned 15 kg :-)

Vet et mirakel så ble jeg gravid og begynte derfor å spiser normal kost. Dette har fått katastrofale følger. Jeg har gått opp alle kiloene jeg tok av pluss litt til. Er det noe jeg kan gjøre? Er det virkelig så farlig å være i ketose når man går gravid? Kan jeg i det minste gå i ketose når jeg ammer?

167cm, vekt nå 95kg og er i uke 24 nå.

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Først må jeg gratulerer med ditt flotte resultat med 15 kilo vekttap med ketolysekuren.

Det er ikke noe mirakel at du blev gravid. Dietten normaliserer hormonverdiene hos overvektige. Mange som har slitt med å bli gravide har klart det etter de har gått på ketolysekuren.

Slanking og graviditet hører ikke sammen. Årsaken til at man ikke skal gå på ketolysekuren når man er gravid - og ammer, er ikke at det er bevist at det er farlig, men at det ikke er vitenskaplig bevist at det er ufarlig.

Spis sundt og variert, godt med frukt og grønnsaker og sjømat. Reduser mengden brød,pasta og ris mens du er gravid.

Når barnet i tillegg til morsmelk får annen mat (grøt etc) kan du starte på din egen slankekur.

vennlig Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tusen takk for svar! Er så takknemlig for at du tok deg tid til å svare meg.

 

Jeg har faktisk ikke tenkt over at vektnedgangen kan ha normalisert hormonene og senere ført til at jeg endelig ble gravid. Jeg er veldig glad for at jeg skal bli mamma, selv om jeg sliter litt med selvbildet i.o.m. at jeg blir større og større for hver dag som går. Det har føltes litt meningsløst å kjempe seg igjennom en diett for så å gå opp alle kiloene igjen, men om jeg kan tenke at det var med på å gjøre meg gravid så var det jo definitivt en mening med det.

 

Tusen takk for svar! Da får jeg fortsette å spise sunt og heller se frem imot en ny ketolysekur neste høst en gang.

 

Med ønske om en fortsatt god dag

Anina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...