Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har nå vært i kontakt med aleris oslo etter halvannet års prøving, og flere gynekologer jeg ikke har vært helt fornøyd med. Jeg var henvist til aleris for prøverør, men legen mente at jeg kom til å klare dette ved hjelp av trisekvens og pergotime. Jeg har tidligere gått på pergotime to ganger, uten hell, men legen mente at i kombinasjon med trisekvens, var sjansen større.

Jeg er liksom så skeptisk kjenner jeg, for jeg har ikke fått påvist el i løpet av tiden jeg har prøvd (blodprøve etter trippel pergokur var også negativ). Syklusen min er også helt på bærtur hvis jeg ikke regulerer den med ulike piller.

Jeg skal inn til legen på dag 13 etter jeg har starta på pergotime for å sjekke om jeg har el. Er det mulig å få eggløsningssprøyte da for å øke sjansen for å få el?? Jeg hadde visstnok masse egg, men de detter jo aldri ut..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg har brukt pergotime og eggløsningssprøyte ved flere anledinger. EL-sprøyte settes når folliklene er ca 18-20 mm, og EL inntreffer ca 36-40 timer senere. El-sprøyta hjelper også til med den siste modningen av eggene. Jeg brukte den i forbindelse med inseminasjon, men høres jo ut som dette kan være verdt et forsøk for dere !!

Hør med gyn du og lykke til!!!

Skrevet

Takk for svar!

Høres jo veldig lovende ut det da. :-)

Men er det helt sikkert at man får eggløsning av denne sprøyta??

Skrevet

Hei igjen

Har du fått innvendig UL for å sjekke hvordan pergo virker på deg? Er jo ikke alle som rsponderer like godt på pergo så du må jo først og fremst

inn på innvendig ultralyd for å sjekke at folliklene ER der og er store nok, så bestemmes tida for EL-sprøyte. Denne inneholder LH (luteiniserende hormon) som setter igang EL. Sprøytene som brukes er Ovitrelle eller Pregnyl.

Den samme sprøyta brukes ved IVF, er ganske sikker tror jeg.

Skrevet

Hei igjen ja :)

Ja har hatt innvendig ul flere ganger, og de sier ihvertfall at det er veldig mange follikler der. Aner ikke om de er store nok da, men jeg skal på ul igjen under neste pergokur for å sjekke, så da kan jeg jo spørre om eggløsningssprøyte hvis forholdene ligger til rette for det.

Har du forresten blitt gravid ved hjelp av disse sprøytene?

Skrevet

Jeg har hatt tre inseminasjoner, ble gravid første gang, men mistet dessverre i uke 10. Så det er absolutt mulig ja, men nå prøver jeg IVF for å øke sjansene litt. Er egentlig ikke noe i vegen med meg, bortsett fra at jeg ikke har mann da hihi :-)

Blir spennende om det klaffer for dere, nå må jeg på jobb :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...