Gå til innhold

Ang tilvenning av grøt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa mi er litt over 4 mnd, og for en uke siden så begynte vi og gi henne litt grøt.

Hun fikk litt på flaska til kvelden før det, men det har vi gitt oss med nå.

Men problemet er at jeg tror ikke hun får i seg så mye grøt, for hun griser noe helt forferdelig.

Hun spytter ut igjen grøten, og til tider så brekker hun seg når hun prlver og svelge...

Flere som har opplevd dette under tilvenningen??? Eller er det bare tulla mi som rett og slett ikke liker grøt??

Noen som har råd til meg for hvordan jeg skal få i henne grøten??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo hende at hun ikke er helt klar for det ennå. Er det noe spesielle grunner til at dere har begynt tidlig? Ellers er det jo noe de må lære seg, det tar ofte ganske mange forsøk før babyen forstår teknikken, den er nemlig annerledes enn ved suging. Lykke til :)

Skrevet

Takk for svar:)

Får bare fortsette og prøve da.

Fikk beskjed av HS at det var lurt og begynne med det da hun var 4 mnd. Jeg ammer ikke så, tror det var grunnen....

Skrevet

Ja, da er det nok sikkert på tide da : )

Vi måtte prøve en del ganger før pjokken her forstod poenget, tror nok det er ganske vanlig, dessverre.. Men det løsner etter hvert!

Skrevet

Hei, vi begynte også med litt grøt fra 4 mnd. Kjøpte maisgrøt fra Nestle da. Hun likte grøten ganske godt! Prøv med veldig lite på skjeen og vipp den godt inn i munnen. Hvis hun ikke liker smaken så godt kan du kjøpe sviskesakt (fra 4 mnd) og ha litt oppi....bra for magen også. Ellers så er det jo å lage grøten tynn...Vi begynte vel bare med 2-3 ts med grøtpulver før vi økte gradvis. I dag er snuppa 6,5 og liker grøt og mat ganske godt!

ps. jeg fødte også 2,5 uker for tidlig!

Skrevet

Takk for svar, da får jeg prøve med den sviskesafta....

Lager ganske tynn grøt, men allikevel så bryter hun seg.

Men får bare være tålmodig da skjønner jeg...

Cecca&Linnea: Må innrømme at det var veldig godt og være ferdig med svangerskapet 2,5 uker før tiden, ihvertfall så lenge det ikke var noe fare for babyen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...