Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2008 #1 Skrevet 19. oktober 2008 barnevernet prøver å ta fra meg ungen fordi eg har hatt svangerskapsdepresjoner.,ka skal eg gjør?? noen som har opplevd det samme? kem skal man kontakte som hjelp? helsesøstra har sagt masse drit om meg til barnevernet at eg ikkje trøster ungen min at eg ikkje hører på råd osv.,det meste er løgn eller overdreve..barnevernet skjøl har ikkje sett noe gale.,men skal sende ein sakkyndig heim til meg..og vist han ser ein detaljert feil så kommer eg til å miste ho. ka skal eg gjør? har sagt eg skal ta imot hjelp men det hjelper ikkje ho skal fortsatt sende han heim til meg..
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2008 #2 Skrevet 19. oktober 2008 Hei! Du mister ikke unger fordi du er litt deprimert eller fordi du gjør en "feil" ved hjemmebesøket. Barnevernet, forøvrig barnevernTJENESTEN, gjør en grundig undersøkelse som går over 3 måneder, ofte på bakgrunn av en melding fra noen som er bekymret. I løpet av denne perioden vil barneverntjenesten hente inn opplysninger fra dem som kjenner deg og barnet, f.eks lege,skole,helsesøster,psykolog etc. De vil så ha flere samtaler med deg for å få din side av saken. Barneverntjenesten vil først og fremst hjelpe deg til det beste for barnet. Barneverntjenesten har lover å følge, f.eks kan de ha plikt til å foreta hjemmebesøk og det er sjelden barn blir tatt fra foreldrene. Da må saken i fylkesnemnda, som en rettssak, hvor partene møtes og legger fem sine synspunkter. Med andre ord er det en lang og komplisert prosess som ikke er overlatt til tilfeldighetene.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2008 #3 Skrevet 19. oktober 2008 Det beste rådet er; samarbeid med barnevernet! Dersom du har gjort eller sagt ting som kanskje ikke var så lure - legg deg flat og beklag det hele. Vis at du ønsker det beste for barnet ditt på alle måter, ta i mot hjelp som tilbys og vær litt ydmyk! Helsesøster har plikt til å melde fra til barnevernet om hun er bekymret, og du gjør lurt i å gå inn i deg selv og granske om det ikke kan være noe i det hun har sagt.. Dessverre er det noen ganger slik at man ikke selv innser hva situasjonen er og at man trenger hjelp.. Det skal uansett mye til at de tar barnet fra deg som anonym 22:51 over her skriver, barnevernet ønsker at barna skal ha det bra hos foreldrene sine og kan sette i gang tiltak for å hjelpe. Å ta barnet fra deg er siste utvei og det skal mye til for at det skjer. Prøv å vær positiv og husk at ingen er ute etter å " ta deg".. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå