Gå til innhold

Er vi mange på ketolyse som er veldig forstoppet...? (ikke les om spiser noe nå, litt ekkelt)


Winterlady

Anbefalte innlegg

Er godt på vei, men bommelommer vel bare ca 1 gang pr uke... Er det vanlig?? Sist jeg bommelommet tror jeg det kom ut godt over en halv meter, og jeg veide 1 kilo mindre etterpå enn jeg gjorde da jeg veide meg om morgenen samme dag.. Men er dette sunt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, må le litt da ;-) Men spørsmålet ditt er jo absolutt relevant da. Jeg har akkurat gjennomført min første dag på ketolysekuren. Og derfor har jeg sittet nå i kveld og sett på kurset på dvd. Kjempe nyttig forresten... Men der ble det fortalt at man vil komme til å gjøre "bommelom" sjeldnere enn før. Det er fordi maten blir mye grundigere fordøyd og vi bruker mye mer av maten enn vi er vant til. Så det kan fort forveksles med forstoppelse. Men hvis du er "på do" og det kommer bare noen bittesmå knallharde kuler, så kan man ta en runde med avføringsmiddel. Husker ikke helt hva det het, men det var noe magnesiumgreier og de har det på apoteket.

Ble du noe klokere....?

Kjenner jeg har blit supermotivert av å lese boka og sett dvdèn. Tror på dette her altså.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff da. det er en plage å være forstoppet. jeg blir ikke det av ketolysekuren da, men om jeg skulle råke til å ta jerntilskudd noen dager så kan jeg glemme å få gått på do. sikkelig ille.

 

spiser du nok fett da? evt. kan du prøve å spise litt sukkerfri sjokolade med maltiol i. haha. det gir de fleste diare. fnis.

 

kanskje torkild har noen bedre råd.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Forstoppelse er slett ikke så uvanlig i oppstarten av ketolysekuren. Det skyldes den store kostomlegging som kroppen trenger litt tid til å tilpasse seg. Laktulose kan fås på apoteket og brukes kortvarig. Magnesiumoksid /magnesiumoxid er et godt gammelt avføringsmiddel, noen apoteker har det eller skaffer det. 1/2-1 teskje i et glass vann gjør susen. Pass opp det er effektivt ;-).

Alle avføringsmidler brukes kortvarigt.

 

Vennlig Hilsen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...