Gå til innhold

Noen med noen gode råd til oss... Skikkelig hoste på natta og tett nese :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir snart litt rådvill her på hva vi skal gjøre snart...

Har to gutter på snart 20 mnd, som er blitt skikkelig forkjølet ;(

Han ene har fått astma medisin som vi skal følge fremover i en periode for og se om det er det han har.... Og om han blir noe bedre.

De går begge i barnehage, men har ikke vært så mye syke får akkurat nå.

Føler vi har prøvd alt, men det ser ikke ut til og hjelpe med snart noe...

Har også fått hostesaft på respept men den hjelper noe, men er fullt hyl igjen midt på natta. Får jo så vondt av de, når de ikke kan få en natt med søvn.Og hosten er mest på natters tid.

Håper noen der ute har noen gode råd til oss... Vil at de skal bli friske snart stakkars.....Høres jo så vondt ut for de.

Hilsen en litt bekymret mor......

PS vært hos lege også, og crpen var ikke høy nok heller til at de ville skrive ut noe medisin..........Det var visst bare en vanlig forkjølelse, men at de kunne høre noe ulyd på han ene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ingen medisinske råd da jeg ikke er noen lege;) men for å åpne "slusene" og lindre kløende/såre halser anbefaler jeg:

-varmt bad før leggetid (sikkert noe de får)

-varm melk med honning(dersom de er store nok til å spise honning. ellers funker sukker. )

-tøm nesene om nødvendig(dersom de er litt tett i nesa puster de med munn, puster man med munn blir man tørr i halsen og da starter hosten)

-hostesaft

-bygg opp mabrassen med et sammenbrettet teppe/pute under madrassen. man hoster mindre og puster bedre dersom man ikke ligger helt flatt. man kan også legge et par bøker under sengebeina på den siden de har hodet.

ellers så må man jo bare la det gå sin gang!

lykke til, aldri noe moro med syke barn!

Skrevet

Hei!

Dette må nesten gå sin gang, men vi opplever nå det samme med våre tvillinger på 15mnd. De har vært konstant forkjøla siden de begynte i bhg i aug. Vi har bygd opp senga med klosser slik at de kommer høyere opp med hodet. De får også hostesaft før vi legger dem. Bruker også å suge ut snørr med snørrsuger å gi saltvannsdråper. Det fungerer fint, men det hender at en av de våkner alikevel på natta og er tett. Da tar vi snørrsugeren igjen også sovner hun med en gang. Anbefaler disse snørrsugerne( kjøpes på Apoteket). Kunne ikke vært foruten.

Lykke til. Aldri nå morro med syke barn.

Skrevet

Det beste er å bygge opp sengen i hodeenden,gi dem hostesaft og masse vann.(vann tynner ut slim i kroppen)

Bruk saltvann flærre ganger om dagen,anbefaler Nazamer da denne innoholder havsalt og er lett å gi dem i sengen på natten.Bruk saltvann først så nesesuger noen minutter etterpå,deretter rhinox eller nazaren viss dem er skikkelig tette på natten.da blir det hvertfall mere søvn på både dem og dere.

Kan og gi litt curamed for barn for halsen.

men IKKE gi melk,melk produserer mer slim og barna kan bli tettere

Heller ikke honning eller sukker.

Reint vann er det beste

Dette har vært det beste for mine barn,jobber og på¨apotek så litt peiling har jeg jo........

Skrevet

Hei! Ikke noe gøy med syke barn. Vi hadde en runde i fjor, var hos legen og legevakt mange ganger. Prøvde alt mulig efedrin, bronkyl, bricanyl,bislovan, astma medisiner og flere antibiotika kurer uten bedring. En dag fikk jeg nok og forlangte å bli henvist til ped.pol. Fant da ut at det var mykoplasma lungebetennelse og måtte ha en helt annen type behandling. Lillemor var syk i 8uker før hun fikk rett behandling, ikke noe gøy. God bedring til guttene dine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...